Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Desdejunis saludables i colorits a la primavera

Quatre propostes delicioses i molt sanes per començar el dia amb bons aliments i molt color en la taula

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 15 de Maig de 2017

Cafè amb llet i galetes. Cacao ensucrat amb torrades i mantega. Cafè sol contra el rellotge… Els desdejunis més habituals no són necessàriament els més sans, ni tampoc els més atractius. Prou utilitzar altres elements, com a fruites, llavors o ous, perquè el primer menjar del dia sigui una proposta plena de colors, textures i temperatures. Com a la primavera s’amplia la paleta de tons i sabors en les fruterías, aquest article aprofita aquesta oferta per plantejar quatre idees amb les quals ser més creatius en la taula als matins.

Imatge: Shaiith79

1. Fruites, fruita seca i llavors

Imatge: NoirChocolate

Les fruites sempre són una bona elecció per començar la jornada o per prendre a mitjan matí, com a refrescant tentempié. En triar les peces, convé apostar per les de proximitat i de temporada, ja que resultarà més fàcil trobar-les al punt de maduració i, a més, tindran un preu més econòmic. A més, s'ha de tenir en compte, com explica Carlos Casabona en aquest article, que és preferible menjar les fruites senceres que beure-les en suc. Per alegrar la presentació i aportar diferents nutrients, no hi ha més que preparar un bol de fruites trossejades, agregar-li alguna fruita seca i decorar-ho amb un grapat de llavors de chía, lli o rosella. Irresistibles!

2. Pa integral, alvocat i tomàquet

Imatge: robynmac

La torrada amb oli d'oliva està molt bé, però pot resultar avorrida si és l'única opció dia després de dia. Per què no aportar una mica de volum i color al desdejuni? Està la possibilitat de preparar unes torrades de pa integral, o de pa amb llavors, i afegir uns trossets d'alvocat i tomàquet fresc. El resultat és molt apetitós, saciante i saludable. I no, l'alvocat no engreixa; per contra, ajudarà a regular l'apetit durant la resta del matí i aportarà els greixos vegetals saludables que necessita l'organisme.

3. Fruites, iogurt i cereals integrals

Imatge: belchonock

Hi ha vida més enllà del típic iogurt amb cereals excessivament ensucrat i fet a més córrer. Per aconseguir un desdejuni més saludable -i molt més vistós-, la presentació i l'elecció dels ingredients és clau. Prou decantar-se per un iogurt natural sense azucarar. El punt dulzón l'hi donaran les fruites trossejades que se li agreguin. I, en lloc de cereals ultraprocesados, es pot optar per versions més interessants, com el muesli (al natural). La combinació de cereal, iogurt i fruita fresca és, a més de saludable, molt atractiva per al paladar, ja que té diferents textures. I, si hi ha ganes de provar coses noves, no hi ha més que preparar un iogurt natural propietari.

4. Ou escalfado o truita vegetal

Imatge: lenakorzh

Durant anys, l'ou va tenir mala fama: es creia que menjar-ho augmentava el colesterol "dolent". Avui se sap que és un aliment molt sa i que aporta proteïnes d'elevat valor biològic. Hi ha moltes maneres de preparar ous -algunes més sanes que unes altres-, però per iniciar el matí es poden fer escalfados, acompanyats amb una tosta i un paté vegetal, en regirat o en truita francesa, també amb vegetals. Qualsevol d'aquestes alternatives, més un cafè ric, són formes de trencar la monotonia del desdejuni sense descurar la salut.

Etiquetas:

desdejuni Dieta fruta-ca

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions