Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Dia Nacional de la Nutrició: saps com t’alimentes?

Aquest senzill test et permet saber si portes una alimentació saludable, un dels objectius principals que es pretén transmetre en el Dia Nacional de la Nutrició

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 08deAgostde2007
img_alimentacion listado

T’has parat alguna vegada a analitzar el que menges? Els requisits indispensables per aconseguir una dieta saludable són que aquesta sigui variada, equilibrada i ajustada en quantitats i freqüència de consum a les necessitats individuals. Però saps si t’alimentes bé?, quins són les principals dificultats per portar una dieta sana?, compleixes amb les indicacions de dieta equilibrada reflectides en la Piràmide de l’alimentació saludable? Des de fa una dècada, cada 28 de maig se celebra el Dia Nacional de la Nutrició, que pretén servir d’oportunitat per conscienciar a la societat de la importància del bon menjar com a peça essencial d’un estil de vida sa i actiu. Dieta sana i exercici és un binomi imprescindible per a la salut, per aconseguir el benestar físic i mental i una millora de la qualitat de vida. El lema triat per a aquesta X edició del Dia Nacional de la Nutrició, “Posa exercici en el teu plat”, és el teló de fons per transmetre a la societat una sèrie de consells pràctics, senzills i saludables entorn dels tres plats que conformen un menú equilibrat: hàbits d’alimentació, hàbits d’hidratació i recomanacions d’activitat física. Des d’Eroski Consumer, animem al fet que et sumis a aquesta iniciativa per un estil de vida sa i actiu. Com a primer pas, et proposem resoldre aquest test, que t’ajudarà a revisar els teus hàbits alimentaris i els teus coneixements sobre nutrició.

Img bannerdnn2011 art

Aquest senzill qüestionari permet analitzar el tipus d’alimentació que se segueix, així com el nivell de coneixements que es té en nutrició i dieta equilibrada.

Com t’alimentes?

1. Quantes racions de fruita prens cada dia? S’entén per ració una peça mitjana de 120-200 grams, 1 tassa de maduixes o 2 rodanxes de meló:

a) Cap0 punts
b) 1 o 21 punt
c) 3 o més2 punts

2. Menges verdura o amanida cada dia? Pot ser tant com a primer plat, d’ingredient de receptes (barrejada amb llegums, arròs o pasta) o com a guarnició:

a) Mai0 punts
b) De vegades1 punt
c) Sempre o gairebé cada dia2 punts

3. Quantes vegades a la setmana menges llegum? La ració es considera entre 60 i 80 g en cru, l’equivalent a dos cassons de llegum ja cuit:

a) Cap0 punts
b) 11 punt
c) Entre 2 i 42 punts

4. Quantes vegades per setmana prens peix? La ració de peix es considera entre 125 i 150 g una vegada net i en cru:

a) Cap0 punts
b) Entre 1 i 21 punt
c) Entre 3 i 42 punts

5. Amb quina freqüència consumis brioixeria industrial, magdalenes, dolces o pastissos?

a) Més de 2 vegades per setmana0 punts
b) Una vegada per setmana1 punt
c) Mai, gairebé mai o de forma ocasional2 punts

6. Amb quina freqüència consumis menjar ràpid tipus pizzes, precuinats…?:

a) Més de 2 vegades per setmana0 punts
b) Una vegada per setmana1 punt
c)Mai, gairebé mai o de forma ocasional2 punts

7. Quina quantitat d’aigua beus cada dia?

a) Menys de 0,5 litres diaris0 punts
b) Entre 0,5 i 1 litre diari1 punt
c) Més d’1 litre al dia2 punts

Comprova els teus resultats i fa el pas

El següent pas consisteix a sumar la puntuació obtinguda en les 7 preguntes anteriors i analitzar el resultat.

Si has obtingut 11 punts o més:
Enhorabona! La teva alimentació és adequada. D’aquesta manera tens assegurats gran part dels nutrients que el teu organisme necessita per mantenir-se sa. Segueix així i millora algun aspecte que no compleixis.

Si has obtingut entre 6 i 10 punts:
Millorable! Tens alguns hàbits que millorar per alimentar-te de forma saludable. El primer pas és conèixer com es duu a terme una bona dieta per poder posar-la en pràctica.

Si has obtingut menys de 5 punts:
Erroni! La teva alimentació és desequilibrada. Pot portar conseqüències negatives per a la teva salut. Intenta millorar a poc a poc els hàbits alimentaris de manera que el canvi no sigui radical al principi. Convé marcar-se objectius realistes i fàcils d’aconseguir per sentir-se motivat.

En cada pregunta, per saber quin és la resposta que més s’ajusta a les recomanacions de dieta equilibrada s’ha de comprovar la puntuació assignada. Les respostes que atorguen 2 punts són les que més s’aproximen a una alimentació sana.

POSA EXERCICI EN EL TEU PLAT

Amb aquest missatge tan clar s’arrenca, avui dia 28 de maig, la X edició del Dia Nacional de la Nutrició. S’han previst diverses activitats, com a conferències, debats, punts d’informació, activitats esportives o passejos, en diferents punts de la geografia nacional, bé en hospitals, escoles, universitats o centres comercials. El seu objectiu és conscienciar que el binomi “exercici físic” i “menjar bé” és garantia de salut.

En aquesta ocasió, el tema central incideix en la pràctica regular d’exercici físic i en la necessitat d’adequar l’alimentació a aquesta circumstància. Des de la Federació Espanyola de Societats de Nutrició, Alimentació i Dietètica, FESNAD, el missatge no deixa lloc a dubtes: l’activitat física regular s’associa a una menor taxa de mortalitat per malalties cròniques (malalties cadiovasculares, cerebrovasculares, càncer, malalties pulmonars, síndrome metabòlica) i millora el control de persones amb diabetis i hipertensió arterial.

En la seva presentació, la FESNAD recull l’evidència que els principals problemes de salut relacionats amb una mala alimentació i una baixa pràctica d’activitat física als quals s’enfronta la població són: el sobrepès i l’obesitat, els trastorns de conducta alimentària, una inadequada mineralització òssia, l’inici de factors de risc cardiovascular i la pèrdua de capacitats físiques.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions