Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Dieta i guany de pes en l’embaràs

Nou quilos és el pes mínim recomanat pels especialistes que ha de guanyar una dona durant la gestació

El fals mite de menjar per dos

/imgs/2007/09/comerembarazo1.jpgEl pes de la dona embarassada té una relació directament proporcional a les calories que ingereix durant els nou mesos de gestació, encara que la dieta no és l’únic factor determinant que afecta el pes. Els especialistes comparen el pes de la dona embarassada en cada consulta amb el rang de pes mig estimat i recomanat per a cada etapa de la gestació.

El més comú entre la majoria de les futures mamàs és la seva preocupació per no guanyar massa pes en aquests nou mesos, en part per la incomoditat del sobrepès, que se suma a les molèsties que comporta pròpiament l’embaràs, i també pel temor a no recuperar fàcil i ràpidament la seva anterior figura després del part. Encara que menys, també hi ha dones a les quals els ocorre el contrari. El seu augment de pes durant la gestació no aconsegueix el límit inferior recomanat, i un dels seus majors temors és que això afecti el normal desenvolupament del bebè, ja que es creu que podria néixer amb un pes i una talla insuficients.

Quants quilos cal engreixar?

Els especialistes recomanen que la dona guanyi entre 9 i 12 quilos al llarg de tot l’embaràs. Per sota de 9 quilos el pes de la mare es considera insuficient, i pot ser degut a diferents causes. Omplir-se al poc temps de menjar alguna cosa, una incòmoda sensació de nàusees i vòmits, molestes cremors d’estómac o falta d’apetit són motius suficients perquè l’embarassada no mengi tot el que li demanda el seu organisme, de manera que les calories i els nutrients que ingereix són escassos.

Malgrat el que pugui semblar, aquesta situació no té conseqüències negatives en el fetus, ja que aquest disposarà dels nutrients que necessita a través de les reserves maternes. El bebè es desenvolupa de manera normal, en general, mentre que la mare guanya cada vegada menys pes.

Calories precises per a guanyar pes a poc a poc

Les exigències d’energia i de nutrients varien al llarg de l’embaràsLes exigències d’energia i de nutrients varien al llarg de l’embaràs. Si el pes de la dona en el moment de quedar embarassada és l’adequat, bastaria amb tenir en compte que, a partir de la segona meitat de la gestació, augmenten les necessitats energètiques a raó de 250-300 calories extres diàries.

Com que els requeriments de certs nutrients també són superiors en aquesta etapa, amb incrementar la quantitat de lactis i farináceos (cereals i derivats com el pa i la pasta, llegums i patates) seria suficient. Per exemple, una quallada, un got de llet desnatada i quatre dits de pa aporten poc més de 300 quilocalories, i els lactis cobreixen el 100% de les necessitats extra de calci que exigeix l’embaràs. Igualment, hi ha moltes altres fórmules per a augmentar les calories de la dieta i ajudar així al guany de pes durant l’embaràs, al mateix temps que resulta apetible per a la dona gestant.

Aquest aclariment de les calories extres requerides per la dona gestant ajuda a bandejar el mite que l’embarassada hagi de menjar per dues. La mare porta en el seu si un ser molt petit i no hi ha raó perquè l’alimenti com si d’un adult es tractés.

Paginació dins d’aquest contingut


Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions