Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Diferents formes de cuinar el tofu

El tofu, un aliment vegetal molt ric en proteïnes, es pot combinar amb múltiples ingredients dels quals adquireix el seu sabor

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 27 de Febrer de 2007
img_tofu salsa hd

El tofu és la quallada de la llet de soia. És un producte molt popular en l’alimentació vegetariana i, des del punt de vista nutricional, se li considera un substitut adequat de la carn per la seva riquesa en proteïnes de bona qualitat. El seu aspecte és similar al del formatge fresc, encara que el seu sabor i textura difereixen bastant, ja que varien segons les tècniques de cuinat, els aderezos o les espècies que s’utilitzin en l’elaboració. A continuació s’ofereixen algunes idees delicioses per preparar tofu i introduir aquest saludable aliment en la dieta.

El tofu, un aliment ric, sa i molt versàtil

El tofu es considera un bon substitut de la carn en les dietes vegetarianes pel seu alt contingut en proteïnes de qualitat

El sabor del tofu és neutre i la seva textura és alguna cosa gomosa. Per aquest motiu es presti a elaboracions tan diverses com a salses, farciments, acompanyament d’amanides i, fins i tot, hamburgueses. Són tan nombroses les formes en les quals es pot presentar el tofu, que tan sol és necessària un polsim d’imaginació per aconseguir un plat ric i nutritiu. Per les seves característiques, absorbeix qualsevol sabor que se li afegeixi. Així, si es barreja amb espècies picantes, sap picante; i si es combina amb aliments dolços, pot formar part de delicioses postres com un pastís de xocolata.

D’altra banda, es pot optar per realçar el seu sabor neutre en agregar-ho a diferents plats, dels quals prendrà el sabor, o bé plantejar-ho com a base principal de diferents preparacions. Heus aquí alguns consells útils per aconseguir-ho:

  • Empanar el tofu amb una barreja de pa rallado, herbes aromàtiques, all i julivert.
  • Combinar el tofu salteado, bé sigui sol o com un ingredient més en altres plats, amb salsa de soia.
  • Macerar el tofu. Per a això s’ha de barrejar amb all, salsa de soia, herbes aromàtiques, llorer, vinagre de poma i oli d’oliva, i cuinar-ho una vegada que adquireixi el sabor de la barreja.

Cinc receptes amb tofu

A la planxa, fregit, al forn, en papillote, fumat, braseado, empanat o arrebossat. Aquestes són algunes de les moltes possibilitats que ofereix el tofu en la cuina. Qualsevol d’elles permet acompanyar-ho d’una gran varietat d’aliments: albergínia, carbassó, bolets, pebrots, amanides o fins a de llegums. Així mateix es pot incloure com a ingredient en sopes i guisats. La versatilitat d’aquest ingredient permet incorporar-ho en plats molt diversos, fins i tot en el desdejuni, com a substitut del formatge (el tofu és font de proteïna vegetal, està lliure de colesterol i amb prou feines té greix saturat). A continuació es presenten algunes idees de receptes per treure el màxim partit a aquest aliment, encara que existeixen moltes més.

  • 1. Crestes de tofu i pebrots. Una pràctica i deliciosa recepta que es prepara amb facilitat. Podem fer la massa nosaltres mateixos o comprar-la feta (si no tenim tant temps per cuinar). Al forn, queden delicioses i són molt baixes en calories.
  • 2. Canelones de carbassó i tofu. Un sofregit de ceba amb carbassó, una miqueta de sal i nou moscada, formatge i tofu és tot el que necessitem per elaborar el farciment d’aquests canelones. Podem afegir salsa beixamel i salsa de tomàquet. Si comprem les plaques de massa, farem aquest plat en molt pocs minuts.
  • 3. Bunyols de tofu amb salsa de tomàquet. Aquesta és una recepta una mica més calòrica, però deliciosa per gaudir de manera ocasional. Es prepara com els bunyols tradicionals, amb la mateixa massa, a la qual s’afegeix el tofu. La salsa de tomàquet completa el sabor del plat.
  • 4. Tartaleta de boniato salteado amb verduritas, avellanes i tofu a la mel.
    Amb aquesta curiosa barreja d’ingredients obtenim un plat sorprenent en sabors i textures, a més de saludable i nutritiu, per la presència abundant de vegetals. El boniato és l’aliment de major valor energètic del plat, però la seva suau composició ho fa molt fàcil de digerir.
  • 5. Truita de tofu amb blat de moro i espàrrecs. Una deliciosa combinació de tofu, blat de moro i espàrrecs, a més de ceba, salsa de soia i alfàbrega.

Etiquetas:

soia vegetarià

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions