Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Dotze propòsits per menjar bé

Els dotze mesos de l'any són l'excusa perfecta per iniciar un valuós canvi en la manera de menjar, de manera que durant l'any s'experimenti una millora substancial en la salut física i mental

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 07deGenerde2011
img_balanza3 list_ 1

La primera setmana de l’any després de les festivitats nadalenques pot dedicar-se a prendre consciència de la manera en què cada persona s’ha sentit en un plànol físic i mental durant l’any anterior. El decaïment, el cansament excessiu no correspost amb l’activitat realitzada o els catarros, refredaments i infeccions recurrents, són indicadors que evidencien un estat nutricional deficient. Elaborar un diari dels aliments ajuda a identificar què es menja amb freqüència, quan, quanta quantitat i quins són els motius que porten al desordre alimentari. Per a això convé ser fidel i anotar què es menja durant una setmana, sempre que representi els hàbits alimentaris. Pot ser el punt d’inflexió per començar a aplicar petits canvis dietètics que, al final de l’any, es convertiran en grans resultats.

Els complements del menú, importen

Endulzantes, aderezos, condiments i begudes són aliments que complementen el menú tant en el sensorial com en el nutricional.

Dècim objectiu: amaniments amb vinagretes suaus.

Img vinagre mostaza1prueba art
Imatge: junmon603

El vinagre de vi pot resultar un fermento massa àcid per a l’organisme, no solament per als estómacs delicats. Altres vinagres com el de poma i el d’arròs, aquest últim poc conegut, són més saludables perquè no resulten tan irritantes per a les mucoses. Afegir l’amaniment just, sense abusar de la quantitat, i acostumar-se als aderezos suaus permet degustar els aliments en el seu estat més natural.

Onzè: menys cafè, més infusions.

Img infusion
Imatge: MGR!

L’estat d’estrès, excitació i ansietat en el qual viuen moltes persones s’agreuja pel costum de prendre cafè tant en el desdejuni com després dels menjars o entre hores. Hi ha begudes que proveeixen una sensació de vitalitat, de concentració i de ment buidada, sense l’inconvenient de la cafeïna, la substància estimulant del cafè. El te kukicha, el te mú, el te bancha i els denominats “cafè de cereals”, són alguns suggeriments. A aquestes se sumeixi l’oferta incomptable d’infusions i de barreges, com la regalèssia, el rooibos o la barreja de fruits del bosc.

Dotzè propòsit: vida activa. L’estabilitat de la salut coixeja si solament es contemplen millores en la dieta. Una vida activa lliure d’addiccions pernicioses com el tabac o l’alcohol, entre unes altres, juntament amb una alimentació saludable i equilibrada, és la combinació perfecta per donar començament a un any ple de projectes il·lusionants i bons propòsits.

Paginació dins d’aquest contingut

  • Ves a la pàgina anterior: « 
  • Ets a la pàgina: [Pág. 2 de 2]

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions