Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El 60% de les dones espanyoles beu menys de dos litres de líquid al dia

Aquesta quantitat resulta insuficient per mantenir un nivell correcte d'hidratació

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 18deMarçde2011

Un 60% de les dones espanyoles beu menys de dos litres de líquid al dia, una quantitat insuficient per estar ben hidratades ja que, com a terme mitjà, necessiten 2,7 litres al dia, dels quals 2,2 han de procedir de begudes. La dada es desprèn d’un estudi de l’Observatori d’Hidratació i Salut (OHS), que reconeix que la quantitat de líquid que s’ha de beure al llarg del dia varia en funció del sexe, l’edat, l’activitat física o les condicions de temperatura o humitat.

El treball mostra que, encara que les dones necessiten menys líquid que els homes per estar hidratades (2,2 litres enfront de tres) i “estan més conscienciades”, en la pràctica “beuen menys que ells”, ja que solament el 40% dels homes està insuficientment hidratat. L’OHS recorda també que en determinades etapes de la vida de la dona s’ha de prestar una especial atenció a la seva hidratació, com l’embaràs i la lactància, quan es registren nombrosos canvis en el cos i es modifiquen les necessitats nutricionals i hídriques.

A més, les dones majors han d’ingerir líquid encara que no tinguin sigueu amb la finalitat d’evitar la deshidratació ja que amb l’edat es tendeix a beure menys com a conseqüència de la deterioració del mecanisme de regulació tèrmica, la pèrdua de la sensació de set i altres circumstàncies específiques d’aquesta etapa.

Aquest observatori indica que la falta d’hidratació pot generar alteracions per a la salut, ja que té conseqüències com el cansament, mal de cap, dificultat de concentració, malestar general, enrampades musculars, nauseas, augment del ritme cardíac o l’empitjorament tant de la hipotensió com de la hipertensió, a més d’agreujar algunes malalties. En situacions que requereixen un esforç mental intens, com en el treball o mentre s’estudia, no hidratar-se correctament redueix el rendiment mental i empitjora algunes facultats com la memòria a curt termini, la capacitat de concentració o les habilitats matemàtiques.

També amb la calefacció, en realitzar activitats domèstiques o en anar de compres, s’incrementa el risc de deshidratació perquè les pèrdues hídriques són majors. Per exemple, en una tarda de compres es poden arribar a perdre fins a 0,6 litres, ja que les aglomeracions de gent, la calefacció de les tendes i les llargues distàncies són factors que afavoreixen aquest procés. Per evitar això, a més d’incloure en la dieta aliments rics en aigua, recomanen variar el tipus de begudes que es prenen al llarg del dia, ja que a més de l’aigua, les infusions, els refrescs, els sucs o els làctics ajuden a beure el necessari.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions