Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El consum de pa és cada vegada més baix per la por d’engreixar, segons un estudi

La dieta mitjana espanyola té una aportació excessiva de proteïnes i grasses, en detriment dels hidrats de carboni

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 28deJunyde2002

Pan
Existeix la creença entre les persones que volen aprimar que el pa ha de ser un dels principals aliments a restringir per perdre pes. Així ho posa de manifest l’estudi “El paper del pa en la dieta de la dona”, realitzat per la Facultat de Farmàcia de la Universitat Complutense Madrid, que assegura que hi ha un complet desconeixement sobre aquest aliment.

Segons aquest informe, la dieta mitjana espanyola té una aportació excessiva de proteïnes i grasses, en detriment dels hidrats de carboni, que es prenen en quantitats inferiors a les aconsellades. Augmentar el consum d’aliments rics en carbohidrats (cereals, verdures, hortalisses…), i en concret de pa, pot ser considerat, en principi, útil en la millora nutricional i sanitària de la població. No obstant això, el consum d’aquest aliment, per consideracions gairebé sempre equivocades, és cada vegada més baix.

L’estudi de la Complutense se centra en la població femenina, ja que és un col·lectiu en el qual els desequilibris nutricionals són més freqüents i les repercussions més greus.

Control del pes

Una de les principals preocupacions de les dones en matèria nutricional, és el control del pes, la qual cosa condueix al seguiment de dietes que, en la seva major part, manquen de fonament científic, per la qual cosa suposen un risc sanitari i nutricional. de les dones. L’estudi revela que el consum de cereals, i en concret de pa, és molt inferior a l’aconsellat com a convenient per aconseguir que la dieta espanyola s’aproximi a l’ideal teòric, no obstant això la major part de la població femenina considera, equivocadament, el seu consum de pa suficient o excessiu.

Així mateix, existeixen molts errors respecte a les pautes més convenients per perdre pes, tema que preocupa a un elevat percentatge de dones joves. En aquest terreny s’aconsella una major educació nutricional per lluitar contra el seguiment de dietes irracionals, que perjudiquen la situació nutricional i que condicionen pèrdues de pes escasses, breus i arriscades per a la salut.

Altres estudis posen en relleu que el consum de pa, i d’altres aliments rics en hidrats de carboni complexos, pot ser útil per aconseguir un millor control del pes i per ajudar a mantenir la pèrdua de pes una vegada aconseguida. A més, apunten que augmentar el consum d’hidrats de carboni i disminuir el de greix és beneficiós, no només en el control del pes, sinó també en el del risc cardiovascular, el càncer i, en general, en la millora sanitària de la població.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions