Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El consum d’esteroles vegetals per reduir el colesterol és més eficaç si es pren en petites quantitats durant el dia

La ingesta de productes enriquits amb aquests compostos es realitza, en general, en una presa diària
Per mediatrader 24 de setembre de 2010

El consum d’esteroles vegetals per reduir els nivells del colesterol dolent LDL resulta més eficaç si es pren en quantitats més petites al llarg de tot el dia que si es consumeixen en una sola dosi major, tal com indica un estudi realitzat pel Servei de Recerca Agrària d’Estats Units (ARS). Productes com la margarina i el suc de taronja enriquits amb els compostos, sovint, es consumeixen una vegada durant el dia, durant el desdejuni.

Recerques anteriors ja han demostrat que el consum dels esteroles i els estanoles vegetals pot beneficiar al cor. En concentracions superiors a les naturals en els aliments, aquests compostos poden reduir les concentracions sanguínies del colesterol en els éssers humans. Per aquest motiu, molts fabricadors d’aliments agreguen els esteroles i els estanoles als seus productes.

Els científics van analitzar en aquesta ocasió l’efecte en els nivells sanguinis de colesterol si es donava una sola dosi d’esteroles vegetals als voluntaris cada dia o si es donaven tres dosis iguals i més petites. Els 19 voluntaris que van participar en l’estudi van rebre durant un primer període una dieta controlada de manteniment del pes, sense els esteroles vegetals. Durant la segona fase, els voluntaris van rebre la mateixa dieta, però amb una quantitat estandarditzada d’1,8 g dels esteroles vegetals en margarina com a part del desdejuni. Els voluntaris van rebre durant la tercera fase la mateixa dieta, però amb 1,8 g dels esteroles vegetals proveïts en tres dosis iguals durant el dia. Tots ells van consumir les seves dietes regulars durant períodes de dues setmanes entre cadascuna de les tres fases de l’estudi.

L’estudi va concloure que el grup que va rebre els esteroles vegetals en tres dosis iguals durant el dia va reduir les mesures del colesterol dolent LDL en un 6%. Aquesta baixada es va atribuir a una reducció significativa en l’absorció del colesterol comparada amb la primera fase de l’estudi. Els resultats d’aquest estudi s’han publicat en la revista “European Journal of Clinical Nutrition”.