Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El desdejuni

Un desdejuni amb presses sol ser equivalent a un desdejuni pobre, i cal no oblidar que és una dels menjars més importants del dia

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 20deJunyde2001

Un desdejuni ben planificat assegura l’aportació de nutrients a través
dels aliments per a afrontar el dia amb energia i no tenir dèficits
de glucosa que repercuteixen negativament en el rendiment físic i escolar.
Cal tenir en compte que l’organisme porta entre 10 i 12 hores sense rebre
cap aliment.

Convé que el nen s’aixequi amb temps i dediqui els primers minuts a les activitats de condícia i cura
personal abans, per a així generar sensació de fam.

Qualsevol persona que realitzi un bon desdejuni, millorarà el seu estat nutritiu i també el seu rendiment

Millora del seu estat nutritiu. Prendre un bon desdejuni ajuda a tenir
ingestes més altes de la major part dels nutrients que l’organisme
precisa al llarg del dia. Els nens i joves que no desdejunen solen tenir
una dieta de pitjor qualitat, mentre que els qui ho fan adequadament, solen
fer una dieta menys grassa, més rica en carbohidrats, fibra, vitamines
i minerals?

Control del pes. La pràctica de repartir les calories
durant el dia en 4 o 5 preses farà que no se sobrecarregui
la resta dels menjars del dia. Un desdejuni adequat, ajuda a reduir
el contingut gras de la dieta diària i contribueix a evitar que es piqui entre
hores, factor molt important a l’hora de controlar el pes.

Rendiment escolar, físic i intel·lectual. Els qui no desdejunen
posen en marxa una sèrie de mecanismes en l’organisme (descens de la insulina
i augment de cortisol, catecolaminas?) per a mantenir la glucèmia a nivells
acceptables. Aquests canvis hormonals poden alterar o condicionar la conducta
i influir negativament en el rendiment físic i escolar.

No desdejunar és un mal costum. Un bon desdejuni ha de contenir racions
dels grups bàsics dels aliments:
– Farináceos: pa, cereals, torrades, galetes? proporcionen hidrats
de carboni d’absorció lenta que aporten energia i, vitamines
i minerals.
– Lactis: llet o iogurt o formatge pel seu contingut en proteïnes
i calci, vitamina A, D i vitamines del grup B.
– Fruita: conté hidrats de carboni d’absorció ràpida, aigua,
vitamines, minerals i fibra.
– Uns altres: formatge, pernil? rics en proteïnes d’alta qualitat.

En total el desdejuni ha de suposar entre el 20 i el 25% de les calories
ingerides al llarg del dia.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions