Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El magnesi, determinant perquè els ossos/ossos es mantinguin forts

Una ingesta adequada de magnesi és necessària per a la correcta assimilació del calci dels ossos/ossos

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 04deMaigde2006

L’os/os és una estructura formada per minerals com el calci, el fòsfor, el magnesi i el fluor. Tots aquests, juntament amb l’acció específica de certes hormones, donen forma, consistència i duresa a l’esquelet. Les recerques científiques han evidenciat que el magnesi exerceix un paper important en la formació òssia (el 65% del magnesi es concentra en els ossos/ossos), ja que millora l’assimilació del calci que s’ingereix a través de la dieta. Això ha donat motiu al consum de magnesi a través de diversos complements dietètics. A Estats Units, les vendes de suplements amb magnesi com a ingredient primari van augmentar més del 20% durant 2010, una dada que es desconeix entre la població espanyola. Alhora, augmenta l’interès dels fabricants d’aliments i de begudes per agregar aquest mineral als seus productes i promocionar un benefici afegit.

La deficiència de magnesi pot causar una mala absorció de calci en l’organisme. Una ingesta deficient d’aquest mineral, unida a un excés de fosfats (aliments rics en fòsfor com les carns o les verdures, hortalisses i fruites carregades de fertilitzants), dificulta el metabolisme ossi del calci. Per aquest motiu, per molt que s’ingereixi a través dels aliments, si hi ha deficiència de magnesi, és difícil que el calci s’aprofiti de manera correcta. Per aquesta raó, és necessari cobrir també les necessitats de magnesi.

Magnesi per als ossos/ossos i més

El magnesi té la funció d’activar un enzim necessari per formar os/os nou

El magnesi regula l’absorció i assimilació del calci, ja que suprimeix l’acció de la paratohormona, hormona que augmenta la resorción òssia i estimula els osteoclastos (cèl·lules dels ossos/ossos) per degradar l’os/os. La paratohormona allibera més calci al torrent sanguini amb la finalitat de regular l’equilibri de calci i fòsfor en l’organisme. El magnesi, a més de suprimir l’acció de la paratohormona, té la funció d’activar un enzim necessari per formar os/os nou. Aquest mineral també influeix en l’activitat de la vitamina D, necessària perquè el calci es fixi en l’os/os.

Davant tots aquests fets demostrats des de l’evidència mèdica i científica, l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA) ha publicat un dictamen favorable sobre el magnesi i el manteniment de la salut dels ossos/ossos i dents. Per això, per fer recomanacions sobre l’elecció dels aliments o dels complements per a la nutrició i la salut òssia, s’ha de considerar el paper del magnesi i no solament el del calci, al que se li ha reconegut sempre, gairebé de forma exclusiva, tal rol.

Funcions del magnesi

El magnesi ha demostrat una acció positiva per a altres circumstàncies de l’organisme, com la síntesi de proteïnes, la reducció del cansament i de la fatiga, l’equilibri d’electròlits o la contracció muscular. Totes aquestes funcions han obtingut el dictamen favorable de l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA).

  • Magnesi contra el cansament i la fatiga. Segons el panell d’experts de l’EFSA, està establerta una relació causa-efecte entre la ingesta de magnesi i una reducció del cansament i la fatiga. Una dieta rica en aquest mineral i la presa puntual d’un complement, en la forma millor i més assimilable, combat la deficiència de magnesi i els símptomes que l’acompanyen, com la debilitat muscular.
  • Manteniment de la contracció muscular normal. El magnesi intervé en la transmissió muscular, en el bon funcionament dels músculs, i exerceix una funció primordial en la relaxació muscular. Una dieta rica en magnesi i un complement mineral pot resultar un reforç interessant per als esportistes en plena competició esportiva, amb la finalitat d’assegurar-se una òptima nutrició per als músculs.
  • Normalitat de les funcions psicològiques. Nombrosos complements dietètics de diferent naturalesa reivindiquen el seu paper en el rendiment mental, entès com els aspectes de les funcions cerebrals i nervioses que determinen la concentració, l’aprenentatge, la memòria i el raonament. Una disminució en l’estatus de magnesi està associada amb diversos símptomes relacionats amb desordres psicològics, com a depressió, psicosi, irritabilitat o confusió. El panell d’experts de l’EFSA confirma la relació causa-efecte entre la ingesta de magnesi i la contribució a la normalitat de les funcions psicològiques.

ELS ALIMENTS IMPRESCINDIBLES

La ingesta dietètica de referència de magnesi per a dones és de 300 mil·ligrams/dia i de 350 per a homes. Hi ha aliments que no poden faltar en la dieta diària per la seva contribució a suplir les necessitats d’aquest mineral. No resulta difícil aconseguir aquestes recomanacions, sempre que en l’alimentació abundin els aliments vegetals: fruita seca, fruites dessecades, cereals integrals, llegums i vegetals de fulla verda, com a espinacs, bledes, enciam o créixens.

A manera de complement natural, el llevat de cervesa és el major concentrat de magnesi, per la qual cosa pot servir com a complement de la dieta si s’afegeix a amanides, verdures, iogurts o sucs.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions