Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El millor i el pitjor dels menús internacionals que més triomfen

L'hamburguesa amb patates fregides, els tacs mexicans, el sushi o la pizza són els plats que més demanem a domicili. Amb ajuda de dues expertes, analitzem els seus punts forts i febles

analisis nutricional comida mexicana Imatge: Getty Images

Demanar menjar a domicili ja forma part dels nostres hàbits gastronòmics, sobretot, durant els caps de setmana. Encara que cada vegada hi ha més opcions per triar i aquest sector es ‘gourmetiza’ per seduir nous paladars, encara hi ha cinc menús internacionals que lideren el mercat i conquisten les nostres preferències. Què és el millor i el pitjor de cadascun? Com triar la millor versió? Què es recomana? Amb ajuda de Gemma de la Canella, experta en qualitat de la indústria alimentària, i Beatriz Robles, dietista-nutricionista, analitzem els cinc menús més demanats a Espanya.

Hamburguesa i patates fregides, clàssic d’EUA

El blego més sol·licitat en menjar a domicili a Espanya és el menú per antonomàsia de menjar americà. La popularitat d’aquest plat va unida a la gran oferta d’establiments que ofereixen aquest menú en la seva carta.

  • El millor. “Les proteïnes dels filets quan són 100 % vedella i pollastre. Cal cerciorar-se”.
  • El pitjor. “Els menús d’1 euro o que, per pocs diners, ofereixen grans quantitats de carn, patates fregides i refrescs ensucrats. També les amanides amb beicon, pollastre fregit, salses de formatge”.
  • Com triar. “Assegurar-se revisant el menú que el filet és ‘100 % vedella o pollastre’. En moltes ocasions el que denominen ‘pollastre’ es tracta de conformats de pasta de pollastre i midons, així que millor vedella. Evitem les salses i optem pel pa integral. Tampoc anem cap als menús gegants. És preferible no demanar refrescs ni patates fregides. Si hi ha opció d’amanides, millor apostar per elles, però sense salses ni amaniments. Resulta més saludable amanir-les a casa amb oli d’oliva verge i vinagre”.

Itàlia i la massa (de pizza)

Les pizzeries italoamericanas van obrir al segle XX el camí del menjar a domicili, convertint la comanda a un restaurant en un ritual indispensable en moltes famílies.

  • El millor. “La seva pertinença a la dieta mediterrània i la capacitat d’adaptació a patrons d’alimentació saludables”.
  • El pitjor. “Les pizzes de grans cadenes amb masses gruixudes i vores farcides de formatge, amb protagonisme d’ultraprocesados”.
  • El recomanable. “Decantar-se per restaurants amb pizzes de massa fina, elaborades amb farina integral i en les quals el protagonisme ho portin les verdures. Però una pizza vegetal mai equivaldrà a una ració de verdures. Si es poden triar els ingredients, millor que millor”.

Visqui Mèxic!

La presència de productes mexicans en les grans cadenes de distribució porta als tacs, nachos, quesadillas i quesaritos (híbrid entre quesadilla i tac) a la tercera opció més demandada.

  • El millor. “El protagonisme de l’alvocat , ric en vitamines B, A, àcid fólico, fibra i greixos saludables”.
  • El pitjor. “La presència de salses amb alt contingut en sucre i sal, les farines refinades usades de vegades per a l’elaboració de nachos i tacs, i el protagonisme de la carn vermella”.
  • El recomanable. “Decidir-se per salses com el guacamole, els jalapeños i optar per les truites de blat de moro per davant de les de blat (generalment elaborades amb farines refinades), perquè posseeixen major quantitat de fibra i, a més, són aptes per a celíacs. Per emplenar-les, millor carns d’au que les de porc o be”.

El sushi i el sashimi, les propostes de Japó

L’interès pel menjar saludable va posar de moda fa uns anys la gastronomia japonesa. Una tendència a la qual ara se li uneix la versió global del poké hawaiano, una amanida formada per peix marinado, arròs, alvocat i hortalisses.

  • El millor. “El protagonisme dels peixos blaus amb alt contingut en ferro, potassi, magnesi, així com vitamines del grup B12, A, D, I, B3, B5, B9 i d’algues, riques en vitamines A, B1, B2 i C, fibra i àcids grassos”.
  • El pitjor. “Els aderezos amb salsa de soia, amb alt contingut en sals i sucres i els riscos de seguretat alimentària quan aquests aliments no es manipulen correctament”.
  • El recomanable. “Si estan fets amb un bon peix i verdures, són una bona opció. Optar per trossos de peix recognoscibles i no surimi, així com arrossos integrals”.

Passatge a l’Índia

La seva intersecció amb altres gastronomies del planeta ha propiciat l’expansió d’aquesta cuina, amb forta presència d’espècies que ja formen part de la nostra cultura, com el curri.

  • El millor. “La presència d’espècies: el seu sabor intens permet afegir menys sal en els cuinats. Les postres són menys ensucrats que els occidentals, amb protagonisme de verdures i fruita seca”.
  • El pitjor. “La tendència a demanar gran nombre de plats i, en algunes ocasions, l’abundància de salses ultraprocesadas”.
  • El recomanable. “No tenir por a les espècies i decantar-se per elaboracions tandoori, la cocció al forn que aporta menys calories que les fritades i els guisats. Verdures, pollastre o un peix marinado al forn amb curri pot ser una bona elecció”.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

Dieta fast food

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions