Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El pa t’ajuda a equilibrar l’alimentació

El pa és un aliment apetible, saludable i molt nutritiu, de gran importància en la nostra alimentació i cultura gastronòmica.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 14deMaigde2001

Tenint en compte totes les substàncies nutritives que aporta el pa, aquest deu
constituir una part destacable en l’alimentació de cada dia, i hem de tenir-lo present en pràcticament tots els menjars, des del
desdejuni al sopar.

Per la seva aportació d’hidrats de carboni (58%), proteïnes
(7%), vitamines, minerals i de fibra, cobreix una part destacable de les necessitats
diàries d’aquests nutrients per part de l’organisme. El fet de no consumir pa
o altres farináceos (arròs, pastes alimentoses, patates, llegums…)
de manera habitual contribueix a desequilibrar de manera important la dieta: augmentaria
el percentatge del total de les calories provinent d’aliments rics
en greixos o proteïnes, allunyant-nos considerablement de les recomanacions
respecte a una alimentació equilibrada, en la qual prop del 55% del total
de calories de l’alimentació ha de procedir d’aliments rics
en hidrats de carboni (farináceos), el 15% d’aliments proteics (carn,
peix, ous, lactis principalment) i el 30% restant d’aliments
rics en greixos.

En la mesura que es redueix el consum de pa de l’alimentació
diària, és necessari augmentar la ingesta d’altres aliments rics en hidrats
de carboni amb la finalitat de no desequilibrar significativament l’alimentació.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions