Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El plàtan, la millor fruita per a l’exercici breu

Una fruita molt indicada per prendre just abans de practicar exercici físic

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 19 de Octubre de 2006
img_platanos


Si una persona té programat realitzar algun tipus d’activitat física -caminar, esports aeròbics, exercicis de força, pujar muntanyes, senderisme- convé que prèviament consuma aliments rics en hidrats de carboni per evitar la pájara o baixó físic sobtat. I per rendir al màxim, és important conèixer què aliments són els més adequats i en quina quantitat s’han de prendre.

Tentempié ideal per a exercicis de curta durada
Abans de decidir què menjar prèviament a fer qualsevol activitat física, s’ha de valorar el tipus d’exercici que es va a fer, així com la durada del mateix. Els aliments
recomanats seran diferents segons es tracti d’un exercici que
duri entre 30 i 90 minuts o un altre que s’allargui més de 2 hores, com
pot ser una carrera de marxa o una marató.

Els aliments recomanats són diferents segons es tracti d’un exercici que
duri entre 30 i 90 minuts, o un altre que s’allargui més de 2 hores

Els exercicis de curta durada, com una sessió de gimnàs amb aparells, de spinning i similars, requereixen que es prengui abans de començar la prova esportiva quantitat suficient de líquid i aliments rics en hidrats de carboni. A més dels cereals, es recomanen especialment les fruites, ja que contenen hidrats de carboni simples, també anomenats sucres, que posseeixen un índex glucémico mitjà o baix. L’índex glucémico és una mesura que s’utilitza per classificar els aliments rics en hidrats de carboni segons com afecten als nivells de glucosa en la sang. A major índex glucémico, major és la velocitat amb la qual la glucosa passa a la sang i viceversa.

Per què millor el plàtan que altres fruites?
Les fruites, en general, presenten un índex glucémico mitjà o sota -menor de 69-, encara que amb excepcions. Per exemple, el plàtan té un índex superior a la resta de fruites, en concret de 84. Per aquesta raó, en menjar-ho es van alliberant progressivament els hidrats de carboni d’una forma més ràpida que si es consumeixen altres fruites com la taronja o la poma.


El plàtan té un índex glucémico superior a la resta de les fruites, la qual cosa li porta a alliberar progressivament hidrats de carboni

L’alliberament de sucres després del seu consum dura entre 60 i 90 minuts, just el temps que se sol dedicar a una sessió d’exercici normal -el que es realitza per mantenir o millorar el to muscular- i a una intensitat moderada, amb el que s’aconsegueix evitar la temuda pájara.

Això no implica excloure de l’alimentació un altre tipus de fruites que van a contribuir d’igual manera al manteniment de la salut de l’esportista.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions