Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El Telèfon de l’Alimentació Mediterrània promociona una dieta saludable en tota Espanya

La Junta d'Andalusia, impulsora de la iniciativa, recorda que en una alimentació sana ha d'haver-hi varietat, equilibri i moderació

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 10deDesembrede2008

El Telèfon de l’Alimentació Mediterrània, engegat per la Conselleria d’Agricultura i Pesca de la Junta d’Andalusia, a través de l’Institut Europeu de l’Alimentació Mediterrània (IEAMED), s’ha convertit en una eina fonamental per a la difusió d’una dieta saludable en tota Espanya, segons el Govern andalús, que destaca a més que aquest telèfon serveix per a la promoció dels productes andalusos.

El perfil de l’usuari del número 902 996 423 és una dona (80%) amb una edat compresa entre els 25 i els 45 anys (38%). A més, el 45% de les persones que recorren a aquest telèfon per aclarir els seus dubtes sobre els aspectes generals que defineixen a l’alimentació mediterrània, el grau d’importància de determinats productes per a la prevenció de patologies cardiovasculars o per sol·licitar consells dietètics, són consumidors en general. Els sectors educatiu i sanitari, així com els professionals de la comunicació, completen el llistat de consultes, segons les dades de l’Executiu autonòmic.

La iniciativa, oberta al públic de dilluns a divendres, en horari de 9:00 a 18:00 hores, va néixer a principis del present any amb l’objectiu de fomentar hàbits de vida saludable en la taula.

Claus per a una alimentació saludable

Des de la Junta d’Andalusia recorden que una alimentació saludable és aquella que compleix tres requisits bàsics: varietat, equilibri i moderació. Ha d’aportar tots els nutrients essencials i l’energia que cada persona requereix per mantenir-se sana.

En tota taula han de predominar els productes dels cultius tradicionals de la franja del Mediterrani: el blat, l’olivera i la vinya, sense descurar la presència d’hortalisses, cereals, llegums, fruites i peix. D’aquesta forma s’aconsegueix una dieta baixa en greixos saturats, alta en greixos monoinsaturadas (oli d’oliva), equilibrada en àcids grassos poliinsaturados (Omega 6 i Omega 3), rica en antioxidants (fruites, fruita seca, verdures i llegums) i abundant en fibra (fruites, verdures, llegums i cereals).

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions