Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els adolescents que mengen quatre vegades al dia o a una velocitat adequada tenen una menor quantitat de greix corporal

Encara que els nois mesuren i pesen més, posseeixen una quantitat de greix acumulat menor que les noies

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 22deJunyde2012

Els adolescents que segueixen certs hàbits saludables com menjar quatre vegades al dia o a una velocitat adequada tenen una menor quantitat de greix corporal, amb independència de l’esport que practiquin, segons asseguren científics de l’Institut de Ciència i Tecnologia d’Aliments i Nutrició (ICTAN), del Consell Superior de Recerques Científiques (CSIC). Es desprèn així del treball publicat en “el Journal of Adolescent Health”, pel qual van mesurar els nivells de greix (a través de la suma de sis plecs cutanis i el perímetre abdominal) i l’activitat física d’un total d’1.978 adolescents (1.017 noies) d’entre 13 i 18 anys procedents de Granada, Madrid, Murcia, Santander i Zaragoza.

L’objectiu, segons ha explicat la doctora Sonia Gómez Martínez, autora del treball i investigadora en el departament de Metabolisme i Nutrició de l’ICTAN, era “dilucidar quin és l’efecte sobre l’obesitat dels hàbits dietètics i si és necessari estudiar-los en conjunt amb altres hàbits de vida com l’activitat física”. D’aquesta manera, van observar que els nois mesuraven i pesaven més, a més de posseir un major perímetre de la cintura i menjar més ràpid durant els menjars. No obstant això, han afegit, el greix acumulat era menor en ells.

Els autors van observar també com la influència benèfica que el consum del desdejuni diari té sobre l’obesitat pot ser especialment rellevant en els adolescents homes que no practiquen cap activitat física, ja que els que se saltaven aquest menjar mostraven els valors de greix corporal més alts. “Amb els resultats obtinguts s’ha demostrat que una de cada quatre noies i un de cada tres nois espanyols tenen sobrepès o són obesos”, ha afirmat Gómez Martínez. No obstant això, solament el 18,5% dels nois no practicava cap tipus d’esport, enfront del 48,5% de les noies.

La maduració sexual i l’augment de talla i pes són les característiques que marquen les necessitats nutricionals dels adolescents, que durant aquesta etapa augmenten aproximadament el 20% de l’altura que tindran com a adult i el 50% de la seva massa muscular i òssia. Aquests processos requereixen una elevada quantitat d’energia i nutrients, per aquest motiu l’alimentació hagi d’estar dissenyada per cobrir la despesa que s’origina. Durant l’adolescència, són tres els minerals que tenen especial importància: el calci, el ferro i el zinc.

Mentre que el calci és fonamental en el creixement de la massa òssia, el ferro intervé en el desenvolupament de teixits hemáticos (els glòbuls vermells) i del teixit muscular, i el zinc en el desenvolupament de la massa òssia i muscular. També està relacionat amb creixement del cabell i ungles. Per això, entre les recomanacions diàries per a l’alimentació dels adolescents està el prendre tres o quatre tasses de llet o iogurt per aportar calci, vitamina D i riboflavina, cinc o més racions de fruites o verdures, dues porcions d’aliments proteínicos magres, de sis a 11 porcions de cereals, pasta, arròs i patata, així com petites quantitats d’aliments rics en greix i en sucre.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions