Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els aliments imprescindibles en el teu rebost

Tenir certs aliments bàsics en el rebost permet improvisar un menú equilibrat quan es disposa de poc temps o s'acaba de tornar de vacances

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 23deAgostde2012
despensa conservas Imatge: Fotografiche

Una visita sorpresa que es queda a menjar o la falta de temps o de previsió provoquen que, en ocasions, no es mengi de forma correcta, es consuma menjar precuinat o se sadolli l’apetit amb entrepans d’embotits. Comptar amb un “fons” d’aliments en el rebost pot salvar d’aquestes dificultats. La solució passa per adquirir més quantitat de certs aliments per disposar sempre d’un quilo de més, un pot de conserva, unes llaunes o un litre d’oli i, d’aquesta manera, poder improvisar un menjar sa amb ells. En aquest reportatge, se seleccionen els sis aliments bàsics del rebost.

Img alimentos imprescindibles despensa
Imatge: Fotografiche

Els sis aliments bàsics del rebost

Amb un quilo d’arròs, una conserva vegetal, una llauna de tonyina i una mica d’oli s’inventa un menjar ric i sana en pocs minuts

Els cereals són molt importants en l’alimentació quotidiana, més sans encara si són integrals. La combinació de cereals amb llegums és recomanable si no es consumeix proteïna animal o aquesta escasseja. Els vegetals són imprescindibles en cada menjar, amb la finalitat d’optimitzar el procés de nutrició. Els nutrients que aporten (varietat de vitamines, fibra, minerals i oligoelementos) tenen una fi indiscutible en les diferents etapes de digestió, absorció, metabolisme i eliminació de les deixalles. En l’aspecte culinari, ni el cuinat d’aquests aliments ni el resultat final del plat quant a jugosidad, gust, lluentor i atractiu s’aconsegueix sense l’ús d’una quantitat justa d’oli . En conseqüència, aquests aliments són els bàsics que convé tenir en el rebost, aquests aliments “comodí” que permeten improvisar un menú equilibrat en un moment puntual de falta de temps o de previsió.

1. Un quilo de pasta o arròs. En el rebost, sempre ha d’haver-hi un quilo d’arròs, de pasta o de cuscús. En un moment donat, serveix per cuinar una olla amb arròs blanc, que es pot distribuir en diversos táperes. Amb imaginació i pocs ingredients, és possible disposar de diversos plats (arròs amb raïms passes, arròs amb tomàquet i ou a la planxa, pasta amb tomàquet o espaguetis amb allada) para un o dos dies, fins a tenir temps de fer la compra i reposar el rebost.

Però no és solament qüestió de pensar en els menjars principals. També en desdejunis, esmorzars i berenars. Un arròs amb llet i canyella, o amb beguda vegetal, pot reemplaçar al típic desdejuni amb cereals o convertir-se en el tentempié energètic d’esmorzars i berenars.

2. Un quilo de llenties. Per la mateixa raó, un quilo de llegums mai ha de faltar a casa. Un estofat de llenties amb arròs o de cigrons amb ou dur dibuixen un menú suficient en un moment de dificultat.

Les llaunes de pèsols també són un bon recurs per cuinar un plat senzill de pèsols a la francesa. Si la llauna és petita, pot servir com un ingredient més en les espontànies amanides de pasta, d’arròs o de cuscús.

3. Menestra en conserva. Una llauna de salsa de tomàquet sempre és molt socorreguda i acceptada com a condiment de molts plats, així com un parell de pots de menestra de verdures o verdures al gust. Conservats en aigua i sal, aquests vegetals són més sans i naturals, a més d’admetre tot tipus de condimentacions (senzilles o més elaborades) para aromatizar la recepta final. Amb aquestes verdures, el primer plat o la guarnició estan garantits, tal com ho suggereixen les següents propostes: un plat de menestra amb puré de patata, un més contundent que barreja la verdura amb arròs o pasta o un sopar a força de regirat de menestra. Aquest mateix esquema es pot seguir amb qualsevol verdura en conserva.

4. Llaunes de tonyina i sardines. En l’armari de rebost ha d’haver-hi un espai reservat per a les conserves de peix: tonyina, bonic, sardines, verat, musclos, polp… Aquests aliments tenen un valor nutritiu interessant per la seva aportació de proteïna de qualitat i àcids grassos omega 3, encara que amb un contingut de sal o sodi del que no cal oblidar-se. Quan es necessitin, es converteixen en la proteïna animal del dia, bé a manera de farciment dels entrepans o com a ingredients d’amanides. També poden incloure’s en plats calents de pasta o d’arròs.

5. Un litre d’oli d’oliva. És el condiment imprescindible per amanir o cuinar qualsevol plat, per molt lleuger que sigui. Cuinar sense oli no és viable ni recomanable. Sempre és positiu usar est amaneixo, ric en greixos insaturats i antioxidants com la vitamina I, en la seva justa mesura.

6. Llet o begudes vegetals. El costum de prendre llet en el desdejuni no es trenca si es compta amb un litre de llet o beguda vegetal en el rebost. Això sí, en ser un producte perible, una vegada obert l’envàs no convé deixar restes en el frigorífic si s’estarà absent de casa per uns dies, ja que s’espatlla. A més d’element basi per a un desdejuni tradicional, aquestes begudes serveixen per improvisar unes croquetes, elaborar unes natilles o disposar en pocs minuts d’uns batuts refrescants.

Menús complets

La indústria alimentària ha inventat diferents fórmules per satisfer les exigències i les necessitats dels consumidors. Això es materialitza en l’àmplia oferta de productes de cinquena gamma, que inclou plats preparats i envasaments llests per menjar, des de plats quotidians, com unes amanides netes i llistes per servir o una paella mixta, fins a més sofisticats, com un pudin de cabracho.

Una fórmula encara més completa pansa per tenir com a fons de rebost uns paquets de menús, disponibles al mercat o per Internet, que inclouen un primer plat, un segon plat i unes postres ja cuinats i llests per al seu consum. Són un nou format que facilita l’accés al patró dietètic sa i equilibrat com a alternativa per als menjars i sopars d’una setmana completa. L’oferta de plats preparats i llests per escalfar i menjar manca d’additius de qualsevol tipus, utilitza oli d’oliva verge extra en les seves preparacions i està recolzada per un equip de nutricionistes.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions