Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els aliments que ajuden a controlar la psoriasis

La dieta no té una influència directa sobre la psoriasis, però una alimentació equilibrada pot ajudar a mantenir la pell en millor estat

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 01deSetembrede2005

La psoriasis és una malaltia crònica no contagiosa que produeix descamació
i inflamació de la pell. El símptoma més habitual és la
aparició de taques o plaques de grandària variable recobertes de
escates, que predominen en els colzes, els genolls, el tronc, les mans i el
cuir cabellut.

Recomanacions en alimentació

En relació amb la psoriasis, existeixen opinions expertes variades en
quant a la importància i la relació de l’alimentació en la seva
tractament. D’una banda estan els qui afirmen que existeixen aliments
concrets que empitjoren els símptomes de la psoriasis i que per tant les
persones afectades per aquesta malaltia haurien d’eliminar de la seva dieta.
Alguns d’aquests aliments són les begudes amb gas, el cafè, la carn
de porc i la llet i tots els seus derivats (iogurt, formatge, quallada, mató…).
Fins al moment es desconeix la raó per la qual calgui restringir
dràsticament aquest tipus d’aliments, encara que són moltes les persones
afectades que experimenten millorança en seguir aquestes indicacions dietètiques.

No es tracta d’aliments imprescindibles, per la qual cosa no consumir-los no planteja
problemes de deficiències nutricionals, excepte en el cas dels làctics, pels quals caldrà buscar un substitut que aporti el calci necessari.

La presència de vitamines i minerals

La pell és un òrgan que es renova constantment, per la qual cosa requereix
una aportació incessant de nutrients.
Una bona aportació d’aigua (aproximadament 1 litre i mig diari, i fins i tot 2
litres a l’estiu) juntament amb quantitats suficients de vitamines, minerals i
antioxidants, poden donar a la pell un aspecte més saludable.
Encara que la presència d’aquests nutrients en la dieta no garanteix la desaparició
de la psoriasis, és important que estiguin presents en la dieta, sent
els vegetals els aliments en els quals més abunden.

Existeixen també aliments a més dels vegetals, rics en diferents
vitamines amb interessants propietats per a la pell. Est és el cas de la vitamina
A, entre unes altres, present a més d’en alguns vegetals com la pastanaga,
en aliments d’origen animal com per exemple la gemma
d’ou o alguns peixos entre els quals es troba el congrio. Aquesta vitamina
posseeix un
paper essencial en la renovació de la pell i les mucoses.
Alguna cosa similar ocorre amb alguns minerals com el sofre, present en els ous,
a més d’en els cereals integrals i en el llevat de cervesa, que la seva
presència és indispensable en la síntesi de queratina,
proteïna que forma part de pell, pèl i ungles.

Tots els aliments posseeixen nutrients interessants i importants per al manteniment
de la salut i per al bon aspecte de la pell. Per tant, és important prendre’ls
en la seva justa mesura per aconseguir dur a terme una alimentació equilibrada
que encara que no guareixi la psoriasis, pugui contribuir a mantenir la pell en un millor
estat.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions