Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els endocrins recomanen seguir un pla d’alimentació coherent després de les fartaneres de Nadal

Aconsellen prendre aliments de poques calories i molt volum com a cereals integrals i amanides

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 08deGenerde2004

Una vegada acabada el Nadal, arriba el moment de perdre els quilos de més agafats durant aquestes festes. Des del Servei d’Endocrinologia de l’Hospital Clínic de Madrid recomanen donar-se almenys un mes de termini per a recuperar el pes anterior a aquestes dates.

Per a això, els especialistes recomanen establir un pla d’alimentació assenyat i sense recórrer a dietes extravagants, ja que d’una altra forma “es pot caure en el període de guanys i pèrdues en forma de jo-yó”, i provocar “que no s’obtingui una pèrdua de pes adequada”, segons explica el doctor Miguel Angel Rubio, endocrí d’aquest hospital.

Rubio assenyala que “l’estómac s’acostuma a ingerir grans quantitats d’aliment durant el Nadal, la qual cosa no ens permet realitzar una dieta molt dràstica”, i afegeix que per aquest motiu és recomanable prendre aliments de poques calories i molt volum com a cereals integrals i moltes amanides, “que proporcionen sensació de plenitud i de no passar fam”.

La manera de començar la dieta correctament “és recuperant aquells aliments que s’han deixat de costat durant el Nadal, és a dir, els que aporten moltes vitamines, minerals i antioxidants que es troben en fruites, verdures i sucs”, indica Rubio, qui recorda que el règim “ha d’anar acompanyat de 30 minuts d’exercici diari”.

Generalment, durant el nadal s’augmenta de pes entre dos i quatre quilos. Per al doctor Rubio l’objectiu primordial és eliminar-los ja que si no s’acumulen, i puntualitza que “si una persona decideix continuar amb la dieta, ha de perdre solament entre el 5% i el 10% del seu pes corporal”. A partir d’aquí, “el recomanable és posar-se en mans d’un especialista”.

En aquest sentit, Rubio subratlla que totes les dietes que fan perdre més d’un quilo de greix a la setmana revelen que estem perdent aigua i proteïnes que “són vitals per al nostre organisme”, i emfatitza que “qualsevol dada que estigués per sobre d’aquestes previsions requeriria una supervisió mèdica, a fi d’evitar deficiències nutricionals i desequilibris en la dieta”.

El doctor considera que l’essencial és mantenir “una dieta hipocalórica, rica en nutrients, vitamines i minerals, evitant perdre aigua i proteïnes en lloc de greix, ja que es pot tenir la sensació d’estar perdent pes, i quan es deixi la dieta tornar a guanyar-ho ràpidament”.

Per a combatre el fastig que provoca la dieta, Rubio aconsella introduir aliments com a espàrrecs i xampinyons, que són baixos en calories. “Així s’aconsegueix una alimentació variada i que compleix els requisits d’una dieta equilibrada”, conclou.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions