Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els experts aconsellen consumir líquids, fruites i verdures per combatre la deshidratació

Recorden que durant l'estiu es perden al dia entre dos i tres litres de líquid a través de la suor, l'orina o la respiració

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 12deJuliolde2007

El consum de líquids (aigua, suc, te, cafè o cervesa), fruites i verdures ha d’incrementar-se ara que han arribat les altes temperatures, segons recomanen els experts, que parlen d’una mitjana de fins a 2,5 litres diaris per evitar la deshidratació, segons va informar la Societat Espanyola de Dietètica amb motiu de la presentació del “Llibre Blanco de la Hidratació”.

I és que, segons la citada font, en aquesta època de l’any es perden al dia entre dos i tres litres de líquid en l’organisme a través de la suor, de l’orina, la respiració i la transpiració de la pell. A més recorden que una deshidratació pot generar en casos extrems fins i tot malalties cardiovasculars, osteoporosis o fins i tot alguns tipus de càncer com el de còlon. Així, qualsevol beguda que contingui aigua, com a sucs, te, cafè, o aliments amb alt contingut hídric, com a fruites i verdures, poden contribuir a la necessària hidratació en aquesta època de l’any.

Mantenir l’organisme ben hidratat és el principal objectiu d’aquest manual, que presta especial atenció a nens, ancians, dones embarassades i persones que fan exercici físic. Amb aquest llibre, pioner al nostre país, s’ha volgut “plasmar els requeriments hídrics en totes les etapes de la vida, donant major importància a les edats més sensibles com són la infància, la vellesa i durant l’embaràs i la lactància”, va apuntar el professor i president de la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències de l’Alimentació, Jesús Román Martínez.

“A més de l’aigua, hi ha altres begudes i altres aliments que contribueixen a la hidratació del nostre organisme, com poden ser els sucs, la cervesa, les begudes de reposició, les fruites o les verdures”, va indicar Martínez. Així, els sucs s’incorporen avui dia es com a aliments imprescindibles en el desdejuni, berenar i fins i tot passen a formar part de begudes de consum habitual dels esportistes. Les fruites, juntament amb les verdures, hortalisses i cereals, són la principal font de fibra i antioxidants de la nostra dieta, va detallar l’expert.

Així mateix, la cervesa, sempre consumida amb moderació i per adults sans, en tractar-se d’una beguda fermentada elaborada a força d’aigua (90%), cereals com a ordi i malt, així com per llúpol, també pot catalogar-se dins de les begudes hidratantes. Les begudes de reposició són també una bona alternativa per hidratar el nostre organisme després de la realització d’un esforç físic, ja que contenen certa quantitat de minerals que es perden amb la sudoració, va explicar Martínez.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions