Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els metges aconsellen menjar i beure amb moderació durant les festes per evitar problemes de salut

Recomanen incloure en els menjars una ració de verdures o fruites i no ingerir aliments molt grassos

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 23deDesembrede2005

Menjar i beure de forma moderada és la clau per evitar molts dels problemes de salut que es registren en aquests dies de celebracions, segons la Societat Navarresa de Medicina de Família i Atenció Primària, que ha llançat una sèrie de consells dietètics que “disminueixen el risc d’emmalaltir i ajuden a no perdre la sensació de benestar”.

“La moderació ha de ser la conducta a seguir quan ens asseguem a la taula, procurant a més mantenir un horari per als menjars principals”, afirma la Societat Navarra. Altres recomanacions són que en tots els menjars s’inclogui una ració de verdures o fruites, trigar almenys dues hores a ficar-se al llit si el menjar ha estat copiosa, i no ingerir aliments molt grassos ni fregits en cas de patir acidesa, reflux o altres problemes d’estómac.

Els especialistes destaquen també el beneficiós de mastegar a poc a poc, d’incloure en totes les menjades amanides i begudes sense alcohol, i no oblidar que els refrescs i begudes ensucrades tenen moltes calories. Aconsellen així mateix realitzar exercici físic adaptat a les condicions personals almenys quatre dies a la setmana durant 40 minuts i si es pensa fer alguna dieta, que sigui recomanada per un professional.

Respecte al tipus d’aliments, els peixos “són tots recomanables” pel seu contingut en proteïnes i la seva baixa aportació de greixos. En carns, assenyalen com més adequades les d’au i els trossos magres.

Suggereixen a més que els làctics es consumen descremats i el pa i els cereals de tipus integral, que es limiti la ingesta de brioixeria, pastisseria i rebosteria, i que per preparar els aliments s’opti per la planxa, la graella, el forn o per bullir-los.

Respecte a l’alcohol, els experts recorden que és un dels problemes per a la salut més freqüents en aquestes dates. Per això, recomanen tenir en compte el grau de tolerància de cadascun, alternar begudes alcohòliques amb aigua, evitar aquelles que tinguin alta graduació i no conduir en cas d’haver begut.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions