Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els plats precuinats, quin ha de ser la seva presència en la dieta?

Escalfar i llest, aquesta és la fórmula d'infinitat de plats cada dia més apetitosos que es troben en els mercats

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 19deNovembrede2002

L’oferta de productes cuinats o precuinats és gairebé inesgotable. És possible
preparar una apetitosa favada asturiana amb tots els seus ingredients en uns minuts
i el resultat és un plat pràcticament “fet com a casa”.
Aquest missatge és el que utilitzen les empreses que es dediquen a la seva producció
com a estratègia de màrqueting amb la finalitat de sensibilitzar, més si cap,
a un consumidor preocupat per portar una alimentació saludable, sense
renunciar al sabor especial que li porta el record d’una autèntica
menjar casolà.

No obstant això, si aquests productes formen part de la dieta quotidiana, a l’hora
de planificar l’alimentació s’han de tenir en compte les diferents
formes d’elaboració i conservació d’aquests productes, per a
triar aquells més concordes a les necessitats individuals i al ritme
de vida.

Diverses opcions a tenir en compte

Les verdures i els llegums cuinats amb diversos ingredients d’origen animal
i/o vegetal, són aquelles a les quals se’ls ha aplicat un tractament tèrmic
d’esterilització per a mantenir el producte en òptimes condicions
higièniques i nutritives.
Es tracta de plats, majoritàriament de llegums, elaborats a la manera tradicional
i als quals amb freqüència se’ls afegeixen ingredients d’origen animal
com ara xoriço, cansalada, costella, botifarra… Per aquest motiu, resulten
una opció a tenir en compte per a un consum esporàdic, ja que
poden enriquir els primers plats amb massa ingredients d’origen
animal. Una alternativa de consum saludable és prendre’ls com a segon plat,
precedits d’una bona ració d’amanida o verdura i eliminant la
carn o el peix d’aquest menú.

De més recent aparició són la varietat de primers i segons
plats amb una extensa oferta que inclou mescla de verdures soles o combinades
amb llegum, arròs, cuscús, pasta, pollastre, etc., precuinats i congelats.
La diferència d’aquests productes respecte a l’opció anterior consisteix
en què necessiten un saltat durant poc temps (de 5 a 10 minuts), per a poder
ser consumits.
Molts d’aquests productes porten espècies (pebre, curri…) i/o additius
saborizantes (glutamat monosódico) que els confereixen un sabor particular,
però també els fan més indigestos, sobretot per als qui
tenen l’estómac delicat. Quants menys additius o espècies continguin,
més es pot gaudir del sabor propi dels aliments, i més
fàcils de digerir resulten.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions