Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els suggeriments del xef per a abril

Una selecció de menús exquisits, complets i molt sans per a cada dia del mes

img_sugerencias chef abril hd

Comença abril i, amb ell, la primavera s’instal·la en les nostres taules. Arriben les prunes, els maduixots, les maduixes, els espàrrecs frescos… El mar deixa tonyines, cabres, ostres i verdeles. En resum, es presenten molts aliments nous i molt rics que multipliquen les possibilitats en la cuina. Amanides variades, fruites dolces per a postres, peixos frescos al forn o a la planxa… Existeixen moltes opcions. Per aprofitar al màxim aquesta diversitat, estalviar diners i millorar la dieta, la clau és preparar un pla de menjars setmanals, cuinar amb antelació i escollir productes saludables de temporada. Els següents són menús i receptes per a tot el mes, elaborats per cuiners i nutricionistes.

Img sugerencias chef abril
Imatge: LiliGraphie

Setmana del 2 al 8 d’abril

Img
Imatge: CONSUMER EROSKI

Començar el dia amb un suc de poma, pa de sègol, formatge per untar i codony és una bona alternativa. Una altra possibilitat són uns cereals rics en fibra, un kiwi, pa amb tomàquet o unes fruites tropicals amb festucs torrats i iogurt. Per menjar, destaquen la crema suau d’albergínies, el pit de pollastre de pollastre amb puré de poma, el carbassó al papillote i els tomàquets al forn amb majado de fruita seca. En el berenar, la millor opció és la fruita (com una peça de pruna), encara que també és possible prendre un iogurt descremat. A l’hora del sopar, es poden fer uns canapès de salmó amb vinagreta d’alvocat, una pasta fullada farcida de bolets i gambes, carn de vedella trossejada a les fines herbes o un ou escalfado amb chirlas i salsa marinera.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Setmana del 9 al 15 d’abril

    Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    A més de les infusions habituals, està l’opció de desdejunar un grapat de pinyons sense pela, unes galetes amb melmelada de prunes claudias amb canyella o unes torrades de pa amb crema de nous. En els menjars, el conill a la farigola, els cigrons al safrà, els carbassons amb puré de patata, la sopa de peix i marisc o els pits de pollastre de pollastre farcides de pernil i formatge són proposades realment exquisides. En els sopars, sobresurten les crepes de cabra, el cuscús amb verdures i salteado de carbassó, l’ou a la planxa amb verdures escaldades, les cloïsses salteadas i els espàrrecs en vinagreta guarnida de Mòdena. A mitjan matí i a les tardes , a més de la fruita fresca, es pot provar un gaspatxo de cireres o un sorbet de quallada amb melmelada de maduixes.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Setmana del 16 al 22 d’abril

    Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Unes galetes de llimona i vainilla, un pa torrat aromatizado amb all, herbes i oli d’oliva, un pa de panses o unes coques d’arròs amb iogurt i avellanes són aliments esplèndids per començar els matins. Per menjar, es recomana la sopa de porros, la blanqueta de gall dindi amb espàrrecs i xampinyons, els canelones de bolets amb gambes o la paella d’arròs integral amb hortalisses i rap. En els sopars es pot preparar un llenguado al forn amb salsa i cebollino, un llom de tonyina amb salsa agridulce, unes bledes amb ou dur i salsa d’anxoves o una original i saborosa sopa de porros al gingebre. Per als berenars, un sándwich mixt amb truita francesa o unes crepes farcides de cireres amb salsa d’ametlles són dues opcions molt riques.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Setmana del 23 al 30 d’abril

    Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Es pot començar el dia acompanyant les infusions habituals amb pa de llet, un cruixent d’arròs inflat i fruita seca o una torrada amb melmelada i tacs de préssec rostit amb gerds deshidratats. A mitjan matí , gens millor que unes maduixes o maduixots, un plàtan o un grapat de nous. Per al menjar, s’aconsella la vedella guisada amb ceba i blat de moro cuit, les llenties amb arròs, les patates al forn amb all i julivert i l’amanida tèbia d’espinacs i bolets. En els berenars, un batut de xocolata o un pastís de cireres centraran el moment dolç -i llaminer- del dia. Per al sopar, un puré de verdures, una palometa a la sidra, uns rollitos de pernil york amb salmó fumat o unes tallarines amb salsa de soia són algunes propostes delicioses.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Etiquetes:

    cuinar Dieta menú-ca

    RSS. Sigue informado

    Et pot interessar:

    Infografies | Fotografies | Investigacions