Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els suggeriments del xef per a agost

Una selecció d'exquisits menús, complets i molt sans per a cada dia del mes

img_menu agosto hd

El repte de cuinar cada dia és aconseguir una dieta equilibrada i saludable que també sigui rica i econòmica. Però, a més, l’estiu planteja altres desafiaments. Fa calor, es passen més hores al sol i és necessari cuidar la hidratació. A més, en vacances, la mandra de cuinar i les temptacions calòriques estan més presents que mai. Els avantatges? Hi ha moltes fruites i verdures de temporada que ajuden a menjar sa, estar hidratats i sentir-se bé! Planificar el menú setmanal és molt important per evitar els excessos amb els comodins gastronòmics, els “plats d’emergència” o la visita als quiosquets. A continuació s’ofereixen menús i receptes per a tot el mes, elaborades per cuiners i nutricionistes.

Img menu agosto
Imatge: klenova

Setmana del 7 al 13 d’agost

Img
Imatge: CONSUMER EROSKI

Aquesta proposta aprofita les fruites de temporada per incloure-les en el desdejuni i donar-li un toc de color al primer menjar del dia. Suc de taronja, de préssec, de poma… Hi ha moltes opcions per provar, que és possible acompanyar amb les infusions quotidianes, alguna torrada amb pernil o uns cereals (millor integrals). Les fruites també poden ser les protagonistes dels esmorzars i els berenars, en els quals es pot preparar una gelatina de figues, una mousse de mores o un batut estiuenc de meló, pera i pomes. Per als menjars i els sopars, hi ha unes quantes suggeriments apetitosos i refrescants, com unes broquetes de pollastre, un pastís de porros o unes croquetes de congrio i lluç amb salsa de piquillos, sense oblidar les amanides: l’amanida de canonges amb amaniment de nous o la de cogombre i rabanitos (dues verdures amb molta aigua) són idònies per a aquests dies.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Setmana del 14 al 20 d’agost

    Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Les fruites són grans aliades per alimentar-se, hidratar-se i combatre la calor de l’estiu. Per això, per als esmorzars i els berenars, la pruna, el meló, la pinya o el plàtan ocupen un lloc privilegiat (especialment, si es va a la platja). A més, es poden elaborar receptes delicioses amb fruites: des d’un iogurt amb cireres i un bescuit de mores, fins a una escuma de mànec i un refrescant gelat de nectarinas. En els desdejunis, a més de les infusions i els sucs, és possible gaudir d’unes rosquillas, un pa tumaca o una llesca de pa de sègol amb formatge per untar i codony. Idees per als menjars i els sopars? Moltes! Crema d’alvocat i cogombre, rellom de porc al sèsam amb salsa d’albercocs, truita a la molinera, musclos tigre amb tomàquet picante, milhojas de patata, albergínia, carbassó i ceba o una vichyssoise de porros i pomes són algunes de les quals es proposen.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Setmana del 21 al 26 d’agost

    Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Sopar lleuger interessa molt en els mesos de calor, no solament perquè és útil per controlar les calories, sinó perquè ajuda a descansar millor. Les verdures són, per a això, les millors opcions. Entre els suggeriments d’aquesta setmana, es troben carbassons i xampinyons salteados amb all i julivert, alvocats farcits d’ensalada russa, uns entrants de meló i pernil d’ànec o uns tomàquets farcits de marisc, molt refrescants. Però també en els menjars es poden incorporar més vegetals, fins i tot llegums. Una amanida de llenties i nous, una sopa freda de fonoll al salmó fumat o uns cigrons amb arròs i verdures salteadas són receptes estupendes per gaudir aquest mes. En els berenars, els desdejunis i els esmorzars es té l’opció de fer una broqueta de meló, maduixes i pera, un granissat de llimona i préssec, un meló farcit de fruites o un original carpaccio de peres maceradas amb llima i llimona.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Setmana del 27 al 31 d’agost

    Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    El mes arriba a la seva fi… i quin millor manera d’acomiadar-ho que delectar-se amb les seves bondats gastronòmiques. Preparar en els esmorzars i els berenars un sorbet de síndria o un iogurt amb trossos de préssec, gaudir un suc de taronja amb gerd i cireres, fer a casa un ric pastís de fruites o menjar una ració de pinya o préssec són algunes idees per posar en pràctica aquesta setmana. En els menjars i els sopars hi ha moltes alternatives: des d’una amanida de bledes i escopinyes i uns ous estavellats en salsa verda, fins a un rodó de vedella amb salsa de xampinyons i uns crepes de porros i gambes. Altres opcions? Els cigrons amb calamars o la sempre socorreguda truita francesa amb guarnició de pebrots verds. En els desdejunis d’aquesta setmana es pot provar un pa torrat aromatizado amb all, herbes i oli d’oliva, un pa de panses amb confitura light o unes exquisides pomes i taronges rostides amb fruita seca.

  • Veure el menú complet dia a dia i amb receptes detallades.
  • Etiquetes:

    cuinar Dieta menú-ca

    RSS. Sigue informado

    Et pot interessar:

    Infografies | Fotografies | Investigacions