Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els treballadors que porten el menjar de casa poden tenir més facilitats per seguir una dieta cardiosaludable

Adverteixen de l'abús de plats precuinats i altres aliments rics en greixos saturats, sodi i àcids grassos trans

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 17 de Març de 2011

L’ús de carmanyoles o “tupper” per portar menjar casolà al treball, quan no es pot menjar a casa, pot ser el “millor aliat” per seguir una dieta cardiosaludable, ja que permet variar en la freqüència de consum dels diversos aliments, segons va assegurar la directora general de la Fundació per al Foment de la Salut, Joima Panisello, que va prendre part en la 16ª Reunió Nacional de la Societat Espanyola d’Hipertensió-Lliga Espanyola per a la Lluita contra la Hipertensió Arterial (SEH-LELHA).

“La rutina laboral pot portar a abusos de plats precuinats i altres aliments rics en greixos saturats, sodi i àcids grassos trans, abús de fregits, conserves o guisats massa calòrics”, va reconèixer Panisello. No obstant això, es pot “mantenir l’equilibri nutricional i econòmic sense caure en la monotonia”, pel que el “tupper” és la millor eina ja que molts aliments com el peix, la pasta i les verdures es poden transportar en el recipient amb totes les seves propietats, va apuntar.

“Hem d’escollir bé la grandària del recipient, pel que cal evitar tant un excés en les quantitats com que sigui una porció escassa, ja que pot afavorir que es compensi també amb el temut picoteo”, va assenyalar. Va reconèixer que el “rei de la dieta saludable” és el peix, acompanyat amb una abundant ració de vegetals i carbohidrats procedents del pa, l’arròs i la pasta, preferentment cereals.

“Una menestra de verdures, un plat de patates amb peix, una fideuá de pollastre i bolets o una amanida d’arròs i carn són igualment alguns dels plats saludables i equilibrats perfectes per portar en un recipient”, va suggerir la doctora. Va precisar que sigui en plat o en recipient de plàstic, una dieta pensada per controlar el risc cardiovascular ha d’incloure entre cinc i nou racions de fruita i verdura diàries, així com productes làctics.

A més de la dieta, un millor control del risc cardiovascular pansa per rebaixar el consum de begudes edulcorades, ja que “les calories i l’elevada taxa de fructosa que contenen són factors desencadenants d’obesitat, risc d’hipertensió i fins i tot poden derivar en diabetis”, va insistir el doctor Luis Miguel Ruilope, cap de la Unitat d’Hipertensió de l’Hospital Dotze d’Octubre de Madrid, també present en la reunió. “El consum moderat no és necessàriament perjudicial, però si l’hàbit es repeteix diàriament podem estar davant un consumidor crònic i, per tant, existirà més risc de desenvolupar problemes cardiovasculars”, va concloure.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions