Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Els valors nutricionals en les verdures congelades

Les verdures congelades conserven les seves propietats nutricionals i ajuden a mantenir una dieta saludable i variada durant tot l'any

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 25 de Agost de 2016
img_valores nutricionales congelados hd

Se sap que les verdures aporten molts beneficis des del punt de vista nutricional i que ajuden a prevenir diverses malalties. També, que amb la seva ingesta s’obtenen micronutrientes com a vitamines i minerals essencials per al cos humà. El que no es coneix tant és que les verdures congelades són tan nutritives o més que les fresques. Com és possible? L’explicació és senzilla: mentre que el producte fresc pot portar emmagatzemat setmanes, el producte congelat és processat just després de la seva recollida. En aquest article es repassen algunes dades sobre les propietats nutricionals de les verdures congelades.

Imatge: aluha123

Les verdures congelades són molt nutritives. Existeixen diversos estudis nutricionals que ho demostren i coincideixen que hi ha verdures congelades (bròcoli, pastanaga, col…) que conserven fins i tot més nutrients que les fresques. Un equip d’investigadors de la Universitat de Chester (Regne Unit) va descobrir que, gràcies a que durant el procés de congelació es paralitza la degradació dels nutrients, els aliments congelats en realitat contenen més antioxidants que els productes frescos.

Les verdures són importants per al cos perquè, sobretot, s’encarreguen de regular el trànsit intestinal i perquè les vitamines que aporten modulen molts processos metabòlics. Tots els vegetals tenen un alt percentatge d’aigua i hidrats de carboni, minerals i vitamines. D’aquestes últimes, inclouen les vitamines A, B2, B8, B9 o C, entre unes altres. Aquestes vitamines mantenen a l’organisme viu: intervenen en la producció d’energia, regulen el funcionament del sistema nerviós i circulatori, mantenen l’estructura òssia i muscular i influeixen en la síntesi d’altres substàncies com els glòbuls vermells o les proteïnes. Més de la meitat de la vitamina A i gairebé tota la vitamina C que necessita el cos la proporcionen els vegetals, igual que quantitats importants de ferro i calci. Dins de les verdures, les més interessants per la seva aportació en vitamina A i C són els tomàquets, els pebrots vermells i verds, la pastanaga, la bleda, l’espinac i les amanides.

A més, les verdures posseeixen baix contingut en proteïna (20%) i greix; compten amb baix contingut calòric i un 80% de la seva composició és aigua. Es tracta, per tant, d’un aliment molt saludable, ja que aporta molts micronutrientes que actuen sinérgicamente com a antioxidants i ajuden a protegir de malalties, tant cardiovasculars com del càncer (pròstata, còlon), així com a mantenir la salut dels teixits com la pell i mucoses del cos.

Per totes aquestes raons, el món vegetal hauria de tenir més presència en la dieta diària, ja que, a més, amb les verdures es poden cuinar plats d’allò més variat, equilibrat i sense manques nutricionals. L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana un consum diari mínim de 400 grams de fruites i verdures, que contribueixen a la prevenció de malalties.

Què ens aporten els vegetals congelats?

  • 1. Les verdures són riques en potassi i ajuden a evitar la retenció de líquids. A més, en consumir vegetals es prevé la hipertensió.
  • 2. Manquen de greixos i són pobres en calories, per la qual cosa ajuden a combatre l’obesitat. El resultat de la seva ingesta és menys colesterol i triglicèrids i, per tant, menys patologies cardiovasculars.
  • 3. Riques en minerals com a ferro, zinc, fòsfor, potassi, calci, magnesi o coure, micronutrientes imprescindibles per al bon funcionament del nostre organisme.
  • 4. Moltes vitamines i fibra. En general, mentre les vitamines A i C permeten mantenir fortes les defenses contra les infeccions, les vitamines del grup B enforteixen el sistema nerviós. A més, la fibra prevé malalties i ajuda a regular el trànsit intestinal i els antioxidants frenen l’envelliment.

Verdures per els qui practiquen esport

Les vitamines que aporten les verdures intervenen en molts processos metabòlics. Participen en l’obtenció d’energia i en la síntesi de substàncies i estructures vitals com les hormones o les proteïnes, tan importants en el manteniment i creixement muscular. Per això, són fantàstiques per els qui fan esport.

En aquest sentit, els espinacs o els pèsols són rics en vitamina B2, fonamental en el metabolisme energètic, és a dir, per al conjunt de reaccions químiques necessàries per a la producció d’energia i el manteniment de la vida.

Altres verdures, com la coliflor o el tomàquet, són font de vitamines B8, important en el funcionament del sistema nerviós i circulatori i en la producció d’energia. La manca de vitamina B8 provoca dolor muscular i fatiga.

Les verdures i hortalisses de fulla verda, com a espinacs, bledes, canonges o bròcoli, contenen abundant vitamina B9 o àcid fólico. Aquesta vitamina és necessària per al creixement i reparació de les cèl·lules musculars. També intervé en la formació de glòbuls vermells, importants en el rendiment esportiu i en l’augment de resistència física.

Per la seva banda, la vitamina C, present en pebrots i tomàquets entre uns altres, participa en la formació de col·làgen que resulta vital en el creixement i manteniment d’ossos/ossos, tendons i lligaments, així com en la recuperació de fractures o lesions esportives.

Els vegetals de fulla verda suposen el grup amb més vitamines. A més de les vitamines ja citades, posseeixen vitamina A, I i K. La vitamina A intervé en la contrucción de teixits. La I és font d’antioxidants, repara els teixits danyats i pren part en la formació de glòbuls vermells. D’altra banda, la vitamina K exerceix un rol fonamental en la coagulació de la sang i la cicatrització de ferides i lesions.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer en profunditat i amb rigor el món de les verdures congelades. En el site es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar deliciosos plats.

Etiquetas:

congelar verdures

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions