Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

En l’aperitiu, unta’t de salut

Ganes de menjar alguna cosa ric? Prepara un picoteo sa, saborós i colorit amb aquestes senzilles idees casolanes

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 27 de Maig de 2019

Quan sentis ganes de provar alguna cosa ric, recorda: per matar el gusanillo no fa falta atacar una borsa de snacks ni picotear productes insans. Una manera senzilla i deliciosa de millorar les teves tentempiés és preparar uns patés casolans amb ingredients saludables i saborosos, acompanyant-los amb altres aliments que tinguin bona qualitat nutricional. Des del paté d’albergínies i l’hummus de cigrons fins alguacamole o el paté d’olives, la teva alimentació pot millorar molt amb aquestes riquíssimes idees. Piques?

Els nutricionistes expliquen sovint que el secret d'una dieta saludable no passa tant pels bons aliments que mengem, sinó per aquells
perniciosos que deixem de menjar. És a dir, en lloc d'obsessionar-nos amb menjar
més verdura, és preferible començar per bandejar els productes ultraprocesados de la nostra dieta: l'absència d'aquests aliments ens deixarà espai -i apetit- per a uns altres que abans teníem oblidats (generalment, els sans). L'aperitiu pot ser un bon moment per posar aquest canvi en marxa.

Hummus

Est és un plat típic de la cuina àrab; és deliciós i molt sa. El seu ingredient principal són els cigrons, un aliment molt saludable (especialment ric en fibra i àcid fólico) que hauria de tenir major presència en la nostra dieta quotidiana.

Per fer aquest paté pots utilitzar un pot de
cigrons ja cuits. Lleva'ls l'aigua de la conserva, esbandeix-los ben i col·loca'ls en un bol (si uses batedora manual) o en el teu robot de cuina. Afegeix dues cullerades soperes d'oli d'oliva, dues dents d'all i el suc d'una llimona. Tritura ben aquesta barreja i agrega-li un polsim de sal, una miqueta de comino en pols i tres cullerades soperes de tahina (una pasta que pots comprar ja feta o fer tu). Serveix-ho amb un fil d'oli d'oliva i una mica de pimentón de la Vora per damunt (queda deliciós) i acompanya-ho amb uns bastons de pastanaga, uns tomatitos cherry o una mica de pa de pita.

  • Recorda: la tahina és una pasta feta de sèsam, aigua i sal, que pots fer a casa. Torra primer 50 g de sèsam en una paella antiadherente. Després, col·loca el sèsam torrat en un bol, tira-li un polsim de sal i uns 50 ml d'aigua. Tritura tot i vigila la textura. Si està massa espessa, agrega unes gotes d'aigua. Llest!

Paté d'olives (tapenade)

Imatge: stitchik

És molt fàcil de fer. Solament necessites uns 100 grams d'olives sense os/os (verds o negres), una dent d'all i algunes espècies que t'agradin (com a farigola o romaní). També pots agregar una cucharita de tàperes a la barreja. Tritura tot amb una batedora de mà, afegint a poc a poc un hilito d'oli d'oliva (el just per aconseguir una textura que després puguem untar). Serveix el tapenade en un petit bol, acompanyat amb uns trossets de pa (millor si és integral).

  • Recorda: les olives negres són més calòriques que les verdes perquè estan més madures, però tant uneixis com unes altres contenen molta sal. Per reduir la presència d'aquest mineral, pots deixar-les en remull en aigua des del dia anterior.

Guacamole

L'ingredient principal d'aquesta recepta és l'alvocat , un fruit que sí, conté grasses, i sí, és més calòric que altres vegetals. No obstant això, els seus àcids grassos són saludables i, a més de les calories, ens aporta molta fibra, vitamines i minerals com el potassi.

Per fer el guacamole, obre tres alvocats per la meitat, retira la polpa amb una cullereta i col·loca-la en un morter. Tira-li suc de llima (amb una llima prou), una ceba mitjana picada, un tomàquet gran picat, tres dents d'all i coriandre fresc, tots dos ben picaditos. Tritura tot amb el morter -i una mica de paciència- i llest! Queda exquisit combinat amb salmó fumat.

  • Recorda: la carn de l'alvocat s'enfosqueix en contacte amb l'aire, tret que li tiris un element àcid, com el suc de llima. Tingues-ho llest per abocar sobre la polpa quan l'extreguis. Si ho vols picante, pots afegir una guindilla o un chile picat, però assegura't que a tots els comensals els agrada.

Paté d'albergínies

Les albergínies, tan associades a la gastronomia mediterrània (particularment, la grega), són un aliment molt saludable que ens aporta aigua, antioxidants, minerals i quantitats mitjanes de fibra. I es presta a una infinitat de receptes, inclòs el paté.

Per fer-ho, obre-les a la meitat i rosteix-les en el
microones (amb 10-12 minuts sol ser suficient). Deixa-les refredar, retira'ls la pell i tritúralas amb una batedora. Afegeix a la barreja una dent d'all (o una mica de ceba, si ho prefereixes) i una miqueta d'oli d'oliva. Agrega un grapat de llavors de sèsam i barreja-les amb una cullera. Aquest paté queda molt ric en unes tostas amb anxova o aladrocs.

  • Recorda: les albergínies tenen un lleuger sabor amarg i la sal és molt útil per llevar-li-ho. Obre les albergínies a la meitat, fes alguns corts en la polpa, tira'ls una mica de sal i deixa-les reposar mitja hora (primer, amb la polpa cap amunt, després amb la polpa cap avall). Renta-les ben abans de cuinar.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

paté-ca

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte