Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Enfortir les ungles i el cabell

Els aliments amb alt contingut en vitamines, sals minerals i aminoàcids azufrados són la clau de l'èxit per donar més fortalesa a les ungles i al cabell

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 13deJuliolde2006

Quan una persona es comença a notar que les ungles se li estoven o
el cabell es torna fràgil, trencadís i sense lluentor pot ser hagut de
a moltes causes. Una alimentació inadequada, l’estrès, l’anèmia,
l’efecte dels rajos del sol o l’embaràs i les alteracions hormonals en
les dones, són alguns dels factors que poden condicionar aquesta situació.
La solució més còmoda per a algunes persones és prendre complements
dietètics que els ajudin a resoldre aquest problema ja que no suposa un
gran esforç. No obstant això, revisar l’alimentació hagués de convertir-se en el primer quefer per tractar de solucionar amb una bona selecció d’aliments aquest problema.

Complements dietètics de farmàcia i herbolarios

Els complements dietètics dissenyats per enfortir ungles i cabell es poden adquireixen d’una forma molt senzilla i econòmica
en farmàcies i herbolarios. En general, aquests productes concentren components que són deficitaris en
l’organisme quan l’alimentació no és l’adequada. La composició
d’aquests productes sol ser similar en els uns i els altres, i és usual que incloguin
llevat de cervesa enriquida amb beta-caroteno, vitamines del grup B, així
com a vitamines A, C, D i I. Uns altres dels components que de vegades afegeixen sol ser el ferro i/o
aminoàcids azufrados.
Aquests productes, que se solen prendre per via oral, no són efectius en
cas que qui els presa pateixi problemes digestius en els quals la mucosa no assimila bé els nutrients
que rep.

Una sàvia selecció d’aliments, la primera opció

El primer que ha de fer una persona amb aquests problemes és fer una petita
reflexió i analitzar en primer lloc la seva alimentació. Pot ser que
la dieta no sigui equilibrada i present un dèficit de vitamines i minerals
i això amb els mesos es veu reflectit tant en les ungles com en el cabell, i també en la pell.

Cal tenir en compte que les deficiències nutritives no es resolen d’un dia para
un altre, ni a través de complements ni millorant l’alimentació.
El procés d’enfortiment d’ungles i cabell porta el seu temps, per
el que cal ser pacients i en uns mesos s’apreciaran els resultats.

El cabell i les ungles estan composts, entre altres substàncies,
de queratina, una proteïna que contribueix a enfortir aquestes parts del cos. Para
que aquesta proteïna es formi amb normalitat es necessiten ingerir aliments
amb alt contingut en vitamines, sals minerals i aminoàcids azufrados.
Els minerals més efectius són el calci, el iode, el zinc i el ferro,
pel que es recomana consumir làctics, fetge de vedella,
espinacs, llegums, sèsam i algues. Entre les vitamines més
beneficioses estan les del grup B, que es troben en el llevat
de cervesa, en les carns i peixos i en llegums i cereals integrals. També és necessària la vitamina A,
abundant en forma de beta-caroteno en la pastanaga, la carabassa, el tomàquet i el pebrot vermell.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions