Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Entrepans sans i barats

Triar bé el tipus de pa i no oblidar-se dels vegetals és clau perquè els entrepans siguin saludables a més de rics i econòmics

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 30deAgostde2016
Img bocadillos sanos baratos hd Imatge: mavoimages

L’entrepà, a més de ser un gran tentempié a mitjan matí o en el berenar, pot resoldre un menjar o un sopar. Moltes vegades, un entrepà treu d’una dificultat o ajuda a aprofitar alguns ingredients que van quedant en la nevera. Si se li dedica una mica de temps -no gaire-, els bocatas poden convertir-se en un menjar saludable, vistosa i molt rica, a més de ser una solució pràctica i econòmica. En aquest article s’ofereixen diverses idees i consells importants sobre el farcit i el pa en un entrepà.

Img bocadillos sanos baratos
Imatge: mavoimages

El pa té una importància enorme en l’entrepà. La majoria de les vegades, se li presta molta atenció als ingredients que s’introdueixen en ell, però no se li fa molt cas al pa que s’utilitzarà, i això és un error. Per aconseguir un bocata perfecte, tan important és l’interior com l’exterior.

Depenent del pa que s’usi, s’obtindran matisos de textures i de sabors molt diferents. A més, té molta importància escollir un tipus determinat de pa en funció del farciment:

  • Si algun dels ingredients són salses o aliments amb sucs com a tomàquet, o verdura cuinada com a bolets, ceba o pebrot pochado, és recomanable emprar pa amb escorça una mica resistent, tipus pa de llavors, multicereales o un pa tipus chapata.
  • Si, en canvi, els ingredients són cremosos (com a formatge amb pernil) o s’usen ingredients una mica més secs, caldrà decantar-se per un pa més fi, tipus baguete o vienés o pans de mitja cocció.

Els farciments poden ser múltiples, gairebé tant com les combinacions que es puguin obtenir obrint el frigorífic i mirant què hi ha en el seu interior. L’important és que hi ha vida més enllà del socorregut embotit. Perquè l’entrepà sigui sa i econòmic, a més dels hidrats que aporta el pa, es necessiten vegetals (ja sigui crus o cuinats) i proteïnes, sense oblidar vigilar els greixos i no carregar a l’excés amb embotits, formatges i salses. Les següents són diverses idees perquè els entrepans, a més de saludables, siguin econòmics.

Entrepà de chapata amb tonyina, tomàquet, formatge i anxoves

Aquest entrepà, amb sabor a mar Cantàbric amb anxoves de Santoña i tonyina de Bermeo, és una delícia, encara que es pot aconseguir una versió més econòmica amb tonyina i anxoves sense denominació d’origen. El sabor marí està garantit.

Primer cal obrir els panets de chapata al llarg, abocar sobre ells una cullerada d’oli d’oliva i untar amb unes dents d’all partits per la meitat. Sobre cada pa, s’unta un parell de cullerades de formatge cremoso i sobre el formatge crema es col·loquen un parell de rodanxes de tomàquet madur i pelat, uns trossets de lloms de bonic de
Bermeo esmicolats i unes anxoves de Santoña en oli.
Se serveix tal qual o, si es prefereix, es pot escalfar en el forn a 200 ºC durant un minut perquè el pa estigui més cruixent.

Entrepà de truita de pernil i formatge en pa blandito

Es tallen en trossets dos lonchitas de pernil serrà. Després es baten dos ous, s’agrega el pernil trossejat i es fa una truita. Per a això, cal abocar el batut d’ou en una paella amb una cullerada d’oli d’oliva i, a mesura que qualla, es va fent una forma de bollito, embolicant-la sobre si mateixa.

Una vegada quallada la truita, es col·loca sobre un panet de mitja cocció obert untat amb un parell de cullerades de salsa de tomàquet casolana. Sobre la truita calenta es posa una rodanxa de formatge per fondre. Cal introduir l’entrepà en el microones durant 15 segons a màxima potència, fins que es fongui lleugerament el formatge, i servir al moment. Aquest tendre i cremoso entrepà gairebé es podria gaudir com a plat únic.

Entrepans de gossets calents a la mediterrània

En primer lloc cal obrir quatre panets vieneses i col·locar-los en el forn per escalfar-los i torrar una mica el seu interior. D’altra banda, es cuinen les salsitxes grans en aigua bullint durant cinc minuts i es deixen escórrer abans d’introduir-les en els panets. Després es posen les salsitxes dins del pa i s’agreguen una cucharadita d’oli d’oliva verge, tomàquets en glaçons, unes fulles d’enciam i ceba en cèrcols salteada en una mica d’oli d’oliva. Finalment, es decoren amb uns hilitos de maionesa i llests per menjar uns gossets calents per complet mediterranis!

Entrepà multicereales amb rostit de pollastre

Una forma més ràpida i econòmica de preparar aquest entrepà és utilitzar el pit de pollastre de pollastre que hagi sobrat d’un rostit, per exemple. També es pot elaborar amb restes de rostit de vedella o de be.

Es netegen unes fulles d’enciam i es tallen en tires. També es renta un tomàquet i es talla en rodanxes. A més, s’escalfen lleugerament els pits de pollastre de pollastre o les restes del rostit amb una mica d’oli d’oliva i sal. I, d’altra banda, es qualla una truita francesa d’un ou barrejat amb formatge per fondre en una paella antiadherente. S’obren els pans multicereales i es munten de forma alterna, amb gust i ordre els diversos ingredients, untant de maionesa lleugera tant el pa per dins com la unió dels diferents ingredients. I ja es té preparat per menjar un entrepà d’aprofitament de restes del rostit!

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions