Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Exercici i verdures contra l’obesitat

La taxa d'obesitat a Espanya s'ha duplicat en els últims 25 anys, però aquesta tendència es pot canviar si es millora l'alimentació i s'evita el sedentarisme

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 30 de Novembre de 2018

L’obesitat és una malaltia de caràcter greu cada vegada més present en les societats desenvolupades. L’absència d’activitat esportiva, juntament amb una mala alimentació, provoca cada any un augment en el nombre de casos d’excés de pes, tant en adults com en nens. A Espanya, en tan sol 25 anys, el percentatge de població que sofreix obesitat s’ha duplicat: ha passat d’un 7,4 % a un 17 % en l’actualitat. Les dades resulten encara més preocupants en el cas dels menors, doncs un 40 % dels petits espanyols té sobrepès, gairebé la meitat. Com revertir aquesta situació? En aquest article es recorda que és fonamental fomentar el desenvolupament habitual d’alguna activitat física i el consum diari de fruites i verdures, i entre aquestes últimes, algunes de forma especial.

Existeix un gran nombre de malalties cardiovasculars que poden derivar de l'obesitat, la mala alimentació o la falta d'activitat física. En el cas de la diabetis de tipus 2, el risc de sofrir aquesta malaltia és tres vegades més alt en persones amb obesitat.

Són molts els factors que impulsen, cada vegada més, una societat sedentària i malament alimentada. El ritme de vida accelerat, l'absència de temps suficient per cuinar a casa o la facilitat per accedir a aliments ultraprocesados fa que es recorri de forma habitual a aquests productes, normalitzant una mala alimentació. Així mateix, les llargues jornades de treball o les responsabilitats diàries fan que amb prou feines quedi temps, ganes o energia per desenvolupar alguna activitat física.

Per tant, no es tracta solament de menjar malament i no fer exercici, sinó que darrere s'amaguen molts altres factors culturals, socials, ambientals, econòmics i, fins i tot, polítics. És imprescindible abordar aquesta situació amb urgència per conscienciar a la societat sobre els riscos que comporten hàbits de vida poc saludables.

I, a més, resulta fonamental fomentar el desenvolupament habitual d'alguna activitat física i el consum diari de fruites i verdures. Segons algunes enquestes, el 62 % dels nens espanyols confessa que no practica cap activitat esportiva dins de l'entorn escolar. L'alimentació també és una qüestió d'hàbits i educació. Les dades plantejades reflecteixen que més de la meitat de la societat no menja les peces de fruita i verdura recomanades, substituint-les per aliments processats i perjudicials per a la salut.

Alternatives saludables per afrontar aquesta situació

La ingesta de verdures congelades és una de les millors alternatives per combatre el sobrepès o l'obesitat. Gràcies a l'acurat procés d'ultracongelación, el producte manté totes les seves propietats. A més, es poden adquirir en qualsevol època de l'any.

Encara que el consum de tot tipus de verdures és beneficiós per perdre pes i equilibrar l'organisme, existeixen algunes que són més adequades per incloure en dietes d'adelgazamiento, pel seu alt contingut en nutrients i el seu baix contingut en greixos:

  • La pastanaga és una gran aliada. Es pot incorporar a l'alimentació de múltiples formes: en batuts, guisats, salses, sofregits... o fins i tot es pot consumir en cru. La pastanaga es compon de fibra, betacarotenos i enzims digestius, per la qual cosa és perfecta per baixar de pes.
  • El cogombre pertany a la família de la síndria i la carabassa i destaca pel seu alt contingut en vitamines del grup B. També conté àcid fólico, vitamina C, calci, ferro, magnesi, fòsfor, potassi i zinc. A més de millorar la salut digestiva i impulsar la pèrdua de pes, protegeix al cor i al cervell, combat el cansament i és un gran antiinflamatorio natural.
  • La carxofa està entre els aliments més comuns en les dietes d'adelgazamiento. Combat el restrenyiment gràcies al seu alt contingut en fibra, que també s'encarrega de protegir l'intestí. Té vitamines, minerals i flavonoides com el potassi, el magnesi, l'àcid fólico o el cinarósido, que compta amb propietats antioxidants.

  • Els espinacs, a més de ser saboroses, tenen moltes propietats nutricionals. Estan compostes per aigua i proteïnes vegetals, i el seu contingut en greix és molt baix. La tija és molt ric en fibra, per la qual cosa és important no rebutjar-ho. Entre els nutrients més abundants, presents en les fulles d'espinacs, destaquen les vitamines A, C, I, K, B1, B2 i B6. A més, contenen ferro, magnesi i calci. Per aprimar, és essencial no cuinar-les amb aigua, perquè no perdin els nutrients. Es poden fer en una paella amb poc oli o incorporar a una amanida.
  • Els pebrots també són grans aliats en la pèrdua de pes. És important consumir-los en petites quantitats i crus, perquè mantinguin tots els seus beneficis. Són vegetals molt beneficiosos a l'hora de cremar calories; el seu alt contingut en capsaicina eleva la temperatura del cos i afavoreix la pèrdua de pes.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte