Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Fruites i verdures: aliments depuratius

Aquests aliments ajuden a eliminar l'excés de líquids i les toxines presents en l'organisme.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 22deAbrilde2004

Una dieta rica en fruites i verdures ajuda a mantenir una bona salut, gràcies
al seu alt contingut en aigua, fibra, vitamines, minerals i substàncies antioxidants.

La seva acció depurativa es basa sobretot en el seu alt contingut d’aigua
i de fibra, la seva riquesa en potassi i baixa aportació de sodi. D’aquesta manera, la ingesta
diària de fruites i verdures contribueix a l’eliminació de l’excés de
líquids i de toxines presents en el nostre cos.

Propietats nutritives de fruites i verdures

Frutes i verdures són aliments
que constitueixen la base de la dieta Mediterrània. El seu component majoritari
és l’aigua: entorn del 90% del seu pes, per la qual cosa el seu valor calòric
és generalment bastant baix. Per aquesta raó, així com per la seva
alta aportació de fibra d’alt valor saciante, fruites i verdures són aliments
idonis per a incloure en una dieta de control de pes. A més,
aquest contingut de fibra, contribueix també a prevenir el restrenyiment
i ajuda a controlar els nivells de colesterol, així com la velocitat
amb la qual els sucres passen cap a la sang. Son també una
excel·lent font de minerals i vitamines, algunes d’elles amb acció
antioxidant, la qual cosa els converteix en aliments que contribueixen a prevenir la
aparició de malalties cardiovasculars, degeneratives i fins i tot de
càncer.

En el cas de les fruites, les seves vitamines es troben
sobretot sota la pell, per la qual cosa si és possible, es recomana no realitzar
un pelat profund a l’hora del seu consum.

Quant a les verdures, cal tenir en compte que la seva riquesa tant en vitamines
com en minerals, pot veure’s notablement disminuïda en cuinar-les. Per aquesta
raó cal consumir almenys una vegada al dia verdures crues
en forma d’amanida, i saber que a l’hora de cuinar-les, el més recomanable
és bullir-les al vapor o rostir-les a la papillote. En cas que es vagin a coure,
convé emprar poca quantitat d’aigua i emprar una olla ràpida per a
que la cocció es realitzi en el menor temps possible amb la finalitat de minimitzar
les pèrdues nutritives.

Els experts aconsellen el consum de fruites i verdures diàriament, en concret
es recomana consumir de 3 a 5 racions de verdura (400 grams) i tres o més
peces mitjanes de fruita al dia.

Ajuden a eliminar toxines

L’alt contingut en aigua, sumat al fet que fruites i verdures són aliments pobres
en sodi i rics en potassi, no sols els converteix en aliments refrescants
i amb una baixa aportació calòrica, sinó que a més fa que siguin
aliments amb una important acció diürètica i per tant, depuratius
i desintoxicantes de l’organisme.

El seu consum resulta molt adequat per a les persones sanes de qualsevol edat, però
especialment, per als qui sofreixen d’hipertensió, hiperuricemia, gota,
càlculs renals i en cas de retenció de líquids, ja
que en estar augmentada la producció d’orina, s’eliminen a més
de líquids, substàncies de deixalla dissoltes en ella com a àcid
úric, urea, etc.

Així mateix, en ser aliments rics en fibra, milloren el trànsit
intestinal i afavoreixen l’expulsió de la femta de l’organisme.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions