Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Fruites i verdures en la dieta de l’esportista

Són aliments essencials encara que de vegades es deixin de costat pel seu baix contingut en hidrats de carboni i proteïnes

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 01deJunyde2005

Les fruites i verdures solen resultar poc interessants per als esportistes
que tenen grans necessitats energètiques. Aquests aliments tenen un
gran poder saciante i no obstant això aporten poques calories pel que en
ocasions no formen part de la seva dieta habitual.

Dietes riques en hidrats de carboni i proteïnes

L’alimentació dels esportistes està basada en molts casos,
en una aportació elevada d’hidrats de carboni, presents en la pasta, l’arròs,
els llegums, el pa o les patates, al costat de quantitats també importants
de proteïnes que es troben en carns, peixos, ous i làctics.

Els esportistes coneixen a la perfecció la importància que aquests nutrients
tenen per poder mantenir tant el seu nivell d’entrenament com el seu estat de
forma. Per tant, per a ells l’aportació d’aquests nutrients és de gran importància,
el que fa que en ocasions es cometi l’error de prescindir de les fruites
i verdures.

Aliments insubstituïbles

Les fruites i les verdures són aliments rics en vitamines, minerals, fibra
i substàncies amb acció antioxidant, tots ells de gran importància
per poder dur a terme una dieta equilibrada que contribueixi al manteniment
de la salut de l’esportista.

Incloure aquests aliments de forma habitual en la seva dieta no significa que l’aportació
d’hidrats de carboni o proteïnes hagi de disminuir de forma dràstica.
És senzill incloure una peça de fruita, un suc, una compota o una macedònia
en el desdejuni i berenar, així com en les postres del menjar o el sopar.
A més es poden aconseguir menús més variats i molt apetecibles
si es preparen plats que contenen verdures i aliments rics en hidrats de
carboni com a amanides de pasta, d’arròs o de llegums, patates farcides i
pasta o arròs amb espinacs, bròcoli, tomàquet, pastanaga… També
es poden emprar els vegetals com a acompanyament d’aliments proteics
com per exemple un filet amb pebrots, un peix amb puré de patata
i xampinyons, o una truita o regirat de gambes i alls frescos.

D’aquesta manera l’aportació d’hidrats de carboni i proteïnes no disminueix
i no obstant això s’assegura una quantitat suficient de fruites i verdures que a més
d’aportar interessants nutrients, van a fer que la dieta de l’esportista
sigui més variada i per tant més sana.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions