Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Germinats en la cuina, un toc especial

Trucs i consells per millorar receptes amb germinats, per saber quins triar i com fer-los a casa

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 12 de Maig de 2015

Els germinats estan de moda en la cuina. A més de la seva utilització com a element decoratiu, a causa de la seva bellesa i espectacular textura, tenen un alt valor nutritiu i aporten matisos a nivell gustativo molt subtils. En general, es consumeixen crus; així mantenen intactes les seves propietats i es pot apreciar millor el seu sabor, encara que no cal descartar de tant en tant donar-los un lleuger toc de salteado, per acabar un plat calent o una amanida temperada. En aquest article s’apunta quins són els germinats més populars i vistosos, com fer-los a casa i en quines receptes emprar-los.

Imatge: ildi_papp

Què germinats menjar (i quins no)

Gairebé totes les llavors de verdures, llegums i espècies es poden consumir germinades, excepte les solanáceas, és a dir, les de tomàquet, pebrots, albergínies i patata, ja que el seu germinat és tòxic. Al mercat és fàcil trobar dos dels més populars: el germinat d'alfals (molt popular pel seu suau sabor, amb un lleuger toc a regalèssia) i el germinat de soia verda (que en veritat és habitual que sigui de mongeta mungo). A més d'aquests, en tendes especialitzades és possible trobar de mostassa, germinats de llenties, de rave... La idea és donar amb el nostre sabor i utilitzar-ho al nostre gust.

Com fer els germinats a casa

Elaborar germinats a casa és molt senzill. Cal tenir en la llar un germinador, que és un recipient amb una safata en la qual es col·loquen les llavors amb aigua que les humiteja. Això permet que les seves arrels s'alimentin d'aquest aigua i els brots creixin dins d'un entorn càlid, fosc i protegit. En amb prou feines dos o tres dies es veu el miracle.

Quan comencin a créixer i tinguin uns tres centímetres d'altura, s'han de posar en un lloc lluminós perquè es produeixi la fotosíntesi i les fulles comencin a adquirir un color verd. Una vegada que es tingui el germinat al nostre gust, cal col·locar-ho en la nevera, on durarà una setmana -més o menys-, depenent de les condicions de fred de l'electrodomèstic.

Cinc idees per usar germinats en la cuina

Hi ha moltes maneres d'utilitzar els germinats en la cuina: en amanides, damunt d'una torrada, en entrepans o en canapès. Una bona idea és emprar-los com a guarnició per donar un lleuger toc. L'elecció dependrà dels sabors que agradin. Per fer-se una idea de com saben, es poden prendre com a referència els seus "germans majors", els vegetals o espècies adultes. Si en lloc de consumir-los en cru es cuinessin, és important agregar-los a l'últim moment. Queden molt bé en salteados, truites i preparacions de pasta i d'arròs. També és possible usar-los en sopes i cremes, tant per donar un últim toc decoratiu com perquè transfereixin el seu sabor a un brou vegetal.

  • 1. Sopa de germinats. Es fa un brou de verdures. Per a això es couen una pastanaga, un porro i mitja ceba en dos litres d'aigua durant 80 minuts. Una vegada cuita la verdura, es passa pel pasapurés i es retorna al brou. Es posa a punt de sal.
    En aquest moment, s'afegeixen una mica d'oli d'oliva, 50 grams de germinats d'alfals, 50 grams de germinats de llentia i 50 grams de germinats de soia. Es dona un bulliment d'un minut i llest per consumir!
  • 2. Sopa de fideus soba amb bròquil i germinats d'alfals. Es pica finament una dent d'all i se sofregeix en una cassola amb l'oli d'oliva. Quan comenci a daurar-se, s'aboca un litre d'aigua amb unes cullerades de salsa de soia. Una vegada donat un bulliment, s'agreguen 200 grams de fideus, 150 grams de ramilletes de bròquil i 200 grams de germinats d'alfals. Es cou tot durant 10 minuts. Una vegada cuit, se serveix.
  • 3. Amanida de rúcula i germinats de lombarda. Es renten i pelen un parell de tomàquets d'amanida. Es renten també 100 grams de fulles d'enciams variats i 100 grams de rúcula i s'escorre. Es trossegen els tomàquets en cambres i es barregen amb les fulles i la rúcula. Es col·loca en cada plat un montoncito de rúcula amb els tomàquets. Sobre ells, es posen 150 grams de gambes cuites i pelades i 50 grams de brots de lombarda. S'amaneix amb una vinagreta de tres cullerades d'oli d'oliva, una cullerada de vinagre balsámico i un polsim de sal al moment de servir.
  • 4. Entrepà d'espàrrecs blancs frescs amb ou trencat i germinats de soia verda. Es couen els espàrrecs blancs, frescs, pelats i lligats en abundant aigua amb sal i amb les puntes cap amunt. Es refresquen i trossegen en tres parts. Es baten els ous. En una paella antiadherente amb una mica de mantega se saltean els espàrrecs i els brots de soia verda. S'aboquen els ous i es remou amb cura de no trencar els espàrrecs fins que quallin els ous. S'humitegen les llesques de pa amb una mica d'oli d'oliva per la part interior i es col·loca el regirat en la llesca; a continuació, es cobreix amb una rodanxa de formatge i, al final, una altra llesca de pa. Es fica al forn fins que es fon el formatge. Se serveix calent però, abans, s'agreguen uns brots de germinat de mostassa.
  • 5. Salmó a la planxa amb germinats de bròcoli. En una planxa o paella antiadherente, moderadament calenta, es cuinen quatre rodanxes de salmó. Per a això, s'unten primer els lloms de salmó amb una miqueta d'oli d'oliva. Es cuinen durant tres minuts per cada costat i es posa a punt de sal segons es dona la volta als lloms. D'aquesta manera, la sal no penetra en la carn i s'evita la sortida dels sucs. Una vegada que es treuen els lloms de la paella, s'afegeix una cullerada d'oli d'oliva i se saltean els germinats de bròquil amb uns tomatitos cherry trossejats per la meitat. S'amaneix amb unes gotes de salsa de soia i se serveixen els lloms de salmó juntament amb la guarnició de germinats de bròquil i tomatitos salteados.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte