Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Gimnàs i alimentació

Els qui practiquen esport amb assiduïtat no han de prendre decisions dietètiques sense consultar a un especialista

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 19deOctubrede2005

Una alimentació sana unida a una hora d’exercici diari és suficient perquè qualsevol persona pugui mantenir-se “en forma”. Però, hem de menjar més quan acudim regularment al gimnàs perquè cremem més calories? Quin és el consum energètic adequat per a qui realitza exercici regularment? Directors de gimnàs i doctors especialitzats coincideixen a assegurar que la dieta, igual que la taula d’exercicis, ha de ser personalitzada. Després hauran d’adaptar-se periòdicament les necessitats nutricionals als progressos físics. I encara que la dieta mediterrània és la més apropiada, els experts en nutrició esportiva adaptaran l’alimentació de cada persona a les seves necessitats, tenint en compte aspectes com la seva edat, professió, ritme de vida o constitució física.

La dieta

“La dieta ha de ser personalitzada, igual que la taula d’exercicis”, així ho considera el doctor Raúl Pablo Garrido. “De la mateixa manera que a ningú li valen les ulleres del veí tampoc poden servir-li els seus exercicis ni els seus complexos vitamínics”, subratlla. De fet, per a aquest especialista del Servei de Suport a l’Esportista del Centre de Tecnificació d’Alacant, l’alimentació és molt important. El menú ha de variar per a acomodar-se fins i tot als requeriments en quantitat i tipus d’energia que vagi experimentant amb la pràctica de l’esport una mateixa persona. Una alimentació sana i una hora aproximada d’exercici diari són suficients perquè qualsevol pugui mantenir-se bé.

/web/és/alimentacion/imgs/alimentacion_i_esport/gimnasio2.jpg

D’altra banda, els esportistes, si volen mantenir la seva agilitat, no han d’engreixar. En qualsevol cas, independentment del pes i dels objectius de cadascun, el mer fet de començar a fer exercici continuat durant una hora o hora i mitja diàries modifica les necessitats nutricionals. Segons el doctor Garrit, cal augmentar l’aportació de proteïnes, hidrats i, en general, acompanyar-lo d’algun suplement vitamínic.

El doctor aconsella seguir aquestes recomanacions:

  • Fer-se una revisió mèdica: Aquest examen físic és aconsellable sobretot per a les persones majors de 35 anys. La medicina pública i els gimnasos encara no estan preparats per a efectuar de forma generalitzada i a aquest efecte una analítica i la prova d’esforç (ergometría), però convé consultar, almenys, al metge de capçalera. Existeix una llista de malalties cardíaques, en ocasions silents (que poden passar desapercebudes), per a les quals l’acompliment de pràctiques esportives pot portar greus conseqüències. D’altra banda, hi ha malalties com la diabetis o la hipertensió per a les quals són aconsellables només determinats tipus d’exercici.
  • Dirigir-se al preparador físic: Una hora d’exercicis ben dividida pot ser suficient per a mantenir-se “en forma”. Per a això cal establir “un programa de treball adequat i progressiu”.
  • No prendre decisions dietètiques per compte propi: Sempre que s’hagi establert un “plantejament esportiu correcte” i una alimentació adequada es poden eliminar els “michelines”, si això és el que es pretén. Amb ajuda del metge del gimnàs, si n’hi ha, o d’un altre expert en nutrició es pot aconseguir perdre pes. D’una altra manera es corre el risc fins i tot de guanyar quilos.

Diverses entitats, com el Centre d’Avaluació de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (INEF), realitzen revisions mèdiques o exploracions físiques bàsiques. Concretament, en aquest centre es duen a terme 6 proves: història clínica, composició corporal, electrocardiograma, espirometría – estudi del volum i ritme del flux d’aire dins dels pulmons- i ergometría -reproducció de l’esforç de manera controlada per a descobrir les possibles alteracions del reg sanguini en el cor.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 3]
  • Ves a la pàgina següent: Què i quan menjar »

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions