Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Hamburgueses d’arròs i llenties

Img 152838 g
Temps 30-40 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 285 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Salteamos les verdures tallades en cuadraditos en una paella amb oli d’oliva, agreguem l’arròs i cobrim amb aigua deixant coure durant 20 minutos. Agreguem les llenties (bugades de la conserva), removem, posem a punt de sal, un toc de salsa de soia i gingebre rallado.

Quan es temperi, agafem unes boles d’aquesta barreja i pastem per fer les hamburgueses, les passem per pa rallado i les daurem lleugerament en una paella amb unes gotes d’oli d’oliva, volta i volta. Servim amb una amanida de tomàquet i cebolleta amanida amb oli d’oliva verge i un polsim de sal.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
285 5,7g 1g 3g 0,7g
14% 8% 5% 3% 11%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les llenties presenten una elevada concentració de nutrients, són una gran font de proteïnes i hidrats de carboni, la qual cosa ens aporta molta energia. Són riques en fibra i baixes en greix. En la seva composició destaca la presència de vitamines A, B1, B2, B3, B6, C i I a més de potassi, fòsfor, calci, ferro, magnesi i sodi. L'arròs per la seva banda posseeix un elevat contingut hidrats de carboni, la qual cosa suposa una excel·lent font d'energia per a l'organisme. És font de ferro, potassi, fòsfor, fibra i vitamines B3, B5 i B9. Es prepara en forma d'hamburguesa i se sumen aliments com els pebrots i la ceba el que sumen fibra, vitamines C, A i I i minerals com el calci, ferro i magnesi. Una bona opció sense carn repleta de proteïna de qualitat.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Obesidad o sobrepeso