Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Idees per a la dona embarassada en un dia de platja

Mar i gestació poden portar-se ben si la dona no s'oblida de beure abundant aigua, i ingerir fruites i verdures
Per EROSKI Consumer 19 de juliol de 2005

Passar un dia a la platja suposa una manera de gaudir dels calorosos dies d’estiu. La calor predisposa a estar deshidratada i la deshidratació pot desencadenar uns símptomes que resulten més molests en la dona embarassada, com a baixades de tensió, marejos i desmais. Això es pot evitar senzillament bevent suficients líquids i consumint més quantitat de fruites, verdures i hortalisses.

Líquids en abundància La millor forma de mantenir el cos hidratat és aportant una quantitat suficient de líquids. La beguda més apropiada és l’aigua, no obstant això en molts casos resulten més apetecibles i fàcils de prendre altres begudes hidratantes com sucs o batuts tant de fruites i làctics com d’hortalisses. Per tant, si es va a passar el dia a la platja, convé portar-se provisions en una nevera perquè les begudes es mantinguin fresques, a bona temperatura.

Fruites i verdures La dona embarassada ha de conèixer quins són els aliments que més li hidraten i li nodreixen, ja que moltes persones, a causa de la calor perden apetit. Est és el cas de les fruites, les verdures i les hortalisses. La gran majoria d’elles contenen percentatges molt elevats d’aigua per el que a més, amb prou feines aporten calories. D’altra banda, són aliments rics en vitamines, minerals, fibra i substàncies amb acció antioxidant.

Les fruites poden prendre’s a la platja a qualsevol hora, tant per esmorzar com per berenar o en les postres. Són molt fàcils de manejar i refresquen gràcies a que contenen molta aigua. I les amanides són un dels plats que més ve de gust en un calorós dia de platja. A més d’incloure vegetals, es poden emprar en la seva elaboració altres aliments que augmentin el seu valor nutritiu i donin a la dona una bona dosi d’energia com a pasta, arròs, cuscús, llegums o patata, aliments tots ells rics en hidrats de carboni i pràcticament exempts de greixos. També es pot optar pels entrepans o sándwiches vegetals. I si s’afegeixen aliments d’origen animal, rics en proteïnes com a tonyina, pernil, formatge, pollastre o ou cuit…, ja es disposa d’un plat únic i molt complet des del punt de vista nutritiu. Convé que aquests aliments s’afegeixin al moment de consumir l’amanida perquè el plat es conservi en les millors condicions i tingui una presentació agradable. I per descomptat, tots els aliments s’han de mantenir refrigerats fins al moment del seu consum, ja que les altes temperatures són la millor condició per al creixement de bacteris patògens, que són les responsables de la majoria de toxiinfecciones alimentàries que se sofreixen durant el estiu.

A l’estiu, no es tracta que la dona embarassada coma menys, sinó que adapti l’alimentació al moment. Per a moltes persones la calor fa que tinguin menys apetit, per la qual cosa caldrà buscar la solució més adequada: plats complets, abundants vegetals i molts líquids.