Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La dieta atlàntica afavoreix la reducció de les malalties cardiovasculars

Entre els seus efectes, minora altres dolències com la diabetis o el càncer

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 22deDesembrede2011

La dieta atlàntica ajuda a reduir les malalties cardiovasculars, a més d’altres dolències com la diabetis o el càncer, segons va afirmar el president de l’Associació Canària de Cardiologia, Carlos Colobres. L’estil de vida i l’ambient en el qual una persona es cria tenen major incidència sobre la seva salut que la genètica, que en la majoria dels casos solament afecta en un 10%, va indicar Colobres amb motiu de la presentació d’un repertori de 45 menús basats en la dieta atlàntica que el seu objectiu és aconseguir una alimentació més saludable.

La dieta atlàntica és similar a la mediterrània en molts aspectes, però incorpora més peixos i mariscs, així com potajes i altres plats de cullera en major proporció, segons Colobres. També ofereix alguna variació en les carns i en els peixos, amb la incorporació de la carn de cabra i de peixos propis de Canàries com el cherne i la sama. En general, la dieta atlàntica proposa menjar més quantitat de peix, fruites i verdures en abundància, a més d’oli d’oliva, i permet reduir el colesterol, els triglicèrids i la hipertensió, va apuntar Colobres.

El consum de peix haurà d’arribar a tres vegades per setmana, al que s’uneix la ingestió de fruita i verdura tots els dies i cereals i llegums amb regularitat. Els productes làctics també han de consumir-se diàriament, igual que l’oli d’oliva, mentre que la carn ha de moderar-se. En la preparació dels aliments han d’evitar-se els fregits i fomentar-se la planxa i la cocció, d’acord a la dieta atlàntica.

A més d’aquests aliments, ha de beure’s molta aigua tots els dies i fer uns 20 minutos diaris d’exercici físic per mantenir un cos sa.

Per facilitar la preparació de menús amb aquestes directrius, metges especialitzats en nutrició de la Societat Canària de Cardiologia i de Medicina Familiar, al costat de diversos cuiners de l’Escola d’Hostaleria de Canàries i Aigua de Firgas, han elaborat els menús “Firgas del cor” amb 45 plats sans i econòmics. Aigua de Firgas publica aquests menús en el seu blog de la campanya “De cor“.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions