Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La ingesta recomanada de calci i vitamina D no es compleix en el cas dels espanyols, segons diversos especialistes

Recorden que resulten necessaris per evitar complicacions dels ossos/ossos en la vellesa

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 18deAbrilde2007

Especialistes reunits en “la Taula Rodona sobre Deficiències de Calci i Vitamina D en la població infantil i juvenil espanyola”, organitzada per l’Institut Tomás Pascual Sanz per a la Nutrició i la Salut, van indicar ahir que els espanyols no consumeixen la ingesta recomanada de calci i vitamina D necessària per evitar complicacions en la vellesa, com l’osteoporosis o altres problemes en els quals es veuen compromesos els ossos/ossos.

El catedràtic de Nutrició i Bromatologia de la Universitat Sant Pablo CEU, Gregorio Varela Moreiras, va explicar que els ossos/ossos són teixits vius, que creixen fins als 30 anys en mitjana i el manteniment de la qual requereix d’un molt bon dipòsit de calci en l’edat juvenil. La falta d’activitat física i una mala dieta freturosa de làctics afebleixen els ossos/ossos, va recordar l’expert, que va assenyalar que després dels 30 anys es comença a perdre massa òssia.

Perquè un jove compleixi amb el requeriment de calci hauria de prendre un got de llet al desdejuni, un batut a meitat del matí, un iogurt a l’esmorzar, un entrepà de formatge en la tarda i un got de llet de nou en la nit, va explicar per la seva banda el cap del Servei de Medicina Interna de la Fundació Jiménez Dies, Manuel Díaz Curiel. Referent a això, la doctora Pilar Riobó Serván, del servei d’Endocrinologia de la Fundació Jiménez Díaz, va suggerir la possibilitat de reemplaçar amb suplements de calci els faltantes naturals en la dieta i va assenyalar que fins i tot “és més fàcil controlar que el nen prengui una pastilla al fet que estigui prenent llet”. No obstant això, és molt més efectiva l’absorció del calci en el cos quan es tracta d’aliments en lloc de suplements, va reconèixer.

Els especialistes van coincidir a ressaltar la importància de la vitamina D, necessària perquè el calci es quedi en l’organisme. “Podem tenir tot el calci, però si ens falta la vitamina D no tindrem com deixar-ho en el cos”, va advertir Díaz Curiel. No obstant això, la vitamina D es troba poc en la dieta. L’exposició al sol és fonamental per augmentar els nivells de vitamina D i un recent estudi comparatiu entre diferents països europeus va assenyalar que el 96% de les adolescents durant l’estiu van afirmar haver pres el sol. No obstant això, a l’hivern el dèficit de vitamina D augmenta.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions