Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La ingestió de cinc peces de fruita al dia redueix la mortalitat

Un estudi de la Universitat de Cambridge assegura que la vitamina C disminueix el risc de patir malalties cardiovasculars

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 28deMarçde2001

Compte el saber popular que devem el coneixement de la vitamina C -descoberta per Jelts en l912- a les malalties que patien els mariners allà pel segle XVI. Passaven bona part de la seva vida en un vaixell, alimentant-se amb productes de llarga conservació. Per aquest motiu en la seva dieta escassegessin les fruites i verdures i sofrissin malalties com l’escorbut.

Fins a aquest moment, els estudiosos no aconsegueixen posar-se d’acord sobre els beneficis reals de la vitamina C, fonamentalment perquè aquesta no es dóna en estat pur en cap aliment, sinó en combinació amb altres substàncies. Per tant, les dades que relacionaven aquest element amb la prevenció del càncer o les malalties coronàries no eren concloents. El que s’acaba de presentar neix potser amb la mateixa rèmora, no obstant això és clar en les seves conclusions. Ho acaba de publicar la revista mèdica anglesa The Lancet (www.thelancet.com) i en ell es fan públics les dades d’una recerca efectuada per metges de la universitat de Cambridge, que determinen que la vitamina C disminueix el risc de patir malalties cardiovasculars.

A més, contribueix a la cicatrització i la cura més ràpida de cops, a enfortir els ossos i a protegir contra els danys cerebrals que poden degenerar en càncer. D’acord amb aquestes dades -obtingudes a partir de l’observació de 19.496 pacients- arriben a la conclusió que “l’àcid ascòrbic (com també es coneix a la vitamina C) redueix el risc de mort per totes les causes”. Per això recomanen la incorporació a la dieta d’aliments que continguin aquesta vitamina. “El desitjable -assenyalen- és menjar cinc peces de fruita o petites amanides al llarg del dia. Si es fes així, cada ració diària aconseguiria que les persones de més de 45 anys reduïssin en un 20% el risc de morir en un termini de 4 anys”.

L’estudi explica que no són obligatòries aquestes cinc peces, bastaria amb incorporar a la dieta de tota persona major de 15 anys com a mínim 60 mil·ligrams al dia (un kiwi) per a aconseguir aquest benefici. En els nens de fins a 12 mesos, la dosi recomanada és de 35 mg., 45 mg si tenen d’1 a 10 anys i 50 mg. si van des dels 11 als 14 anys. “Aquestes són les quantitats mínimes”, explica Carlos Lobón, expert en nutrició. Els experts recomanen acompanyar-les amb calci o amb bioflavonoides que potencien l’acció d’aquesta vitamina. Els bioflavonoides estan presents en la capa blanca que embolica als cítrics sota la pell. A més, prefereixen el consum de fruita fresa al de sucs o productes enllaunats, ja que la vitamina C perd valor quan s’exposa a l’aire -sucs-, a la calor -begudes envasades- i a l’aigua. Una cosa similar ocorre amb els complexos vitamínics, que a Espanya consumeixen set milions de llars.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions