Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La llet combat millor que altres begudes la deshidratació dels nens que practiquen esport

Proporciona una font extra de proteïnes, carbohidrats, calci, sodi i electròlits
Per mediatrader 19 de agost de 2011

Els nens que practiquen esport haurien de beure llet per combatre la deshidratació de l’exercici perquè aporta majors beneficis que l’aigua o les begudes isotòniques. Segons una recerca de la Universitat de McMaster, a Canadà, les proteïnes, els carbohidrats, el calci, el sodi i els electròlits que conté aquesta beguda proporcionen molts més beneficis a l’organisme dels més petits.

Brian Timmons, autor de l’estudi, subratlla la importància de dues d’aquests components: el sodi i les proteïnes. Assegura que el contingut en sodi de la llet reemplaça al que es perd amb la pràctica esportiva, la qual cosa ajuda al cos a conservar els seus fluids i evita la deshidratació. També destaca la funció de les proteïnes làctiques, implicades en el desenvolupament dels músculs i que no es troben en un altre tipus de begudes.

Una adequada hidratació és important quan es practica exercici i, sobretot, en els mesos d’estiu. Timmons recomana als pares que s’assegurin que els nens beguin durant la pràctica esportiva perquè si no poden acabar deshidratats abans de finalitzar un partit o un període llarg d’esforç físic. “Els nens actius i els adults normalment no beuen suficient aigua per estar preparats durant l’exercici”, explica el científic. Assegura que aquesta situació els col·loca en una situació d’hidratació “desventajosa” que provoca que es deshidratin més ràpidament.

L’expert recorda que un 1% de deshidratació provoca un descens del rendiment físic de fins al 15% i incrementa la velocitat del cor. També adverteix que nivells majors de deshidratació multipliquen el risc de sofrir ictus i malalties cardíaques.