Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La meitat dels hipertensos abandona en un any la dieta saludable recomanada pel metge

El 85% d'ells segueix aquestes recomanacions, si bé amb reiterats incompliments

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 10deOctubrede2010

La hipertensió afecta a Espanya a 10 milions de persones, la qual cosa equival al 35% de la població. La meitat d’aquests pacients abandona en el primer any la dieta saludable que li va recomanar el seu metge i el 85% segueix aquestes recomanacions, encara que amb reiterats incompliments, tal com va indicar la coordinadora del Club de l’Hipertenso, la doctora Nieves Martell, amb motiu del Dia Mundial de la Hipertensió, que se celebra el 10 d’octubre amb el lema “No et tibis, millorar la teva salut cardiovascular no exigeix grans sacrificis”.

Per controlar la hipertensió i per millorar la salut cardiovascular “no fan falta grans esforços, sinó dur a terme petites modificacions en la vida diària”, va apuntar la doctora, que es va referir a la publicació del llibre “32 Receptes amb un plus. Receptes per a pacients hipertensos”, escrit per Montserrat Villatoro. “L’objectiu és incentivar a les persones a saber menjar, la idea no és a dir vostè no ha de menjar això, sinó com i quant s’ha d’ingerir per tenir una dieta variada, equilibrada i poder augmentar la qualitat de la seva salut”, va explicar. En la seva opinió, l’important és integrar els consells en la vida quotidiana.

La doctora del servei d’Endocrí de l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, Olga González Albarrán, va comentar en què consisteix una dieta saludable per a qualsevol persona. Va precisar que al matí s’ha de prendre llet i galetes i, a mitjan matí, una peça de fruita, que té poder saciante. Per menjar va recomanar una amanida o verdures a l’inici, seguit d’uns 100 g de carn magra o de 150 g de peix blanc (130 g si és blava), arròs o pasta, que tenen hidrats de carboni. Per a la tarda va aconsellar el mateix que a mitjan matí i per al sopar, igual que en el menjar.

González va assenyalar que a Espanya “s’ha abandonat la dieta mediterrània” i que cada vegada es menja més menjar ràpid, més fregits i empanats. En aquest sentit, va assenyalar que com a conseqüència d’això hi ha més persones obeses i va esmentar que un 50% dels obesos són hipertensos i un 60% dels hipertensos tenen sobrepès. Va afirmar a més que cal educar a les famílies perquè aprenguin a menjar menys quantitat de qualsevol tipus de menjar. En el referit als hipertensos, va aconsellar que redueixin la ingesta de sal perquè, en la seva opinió, “la que tenen els propis aliments és suficient”.

En relació a les proteïnes, va apuntar que la ingesta de carn no ha de superar un 15% del total de la dieta. En el referit als refrescs, va advertir que tenen un alt nivell de sucre i moltes calories però que “no tenen poder saciante”. També va declarar que l’oli d’oliva “és saludable”, però en petites quantitats. A més, va recordar que caminar 45 minuts al dia és un exercici saludable i va afirmar que amb 500 calories menys diàries es perd pes. La doctora va assenyalar que evitar els fregits i els greixos saturats modificarà el pes lentament. Les “dietes miraculoses” no existeixen, va advertir.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions