Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La pèrdua de greix és més saludable si es combina la dieta amb l’exercici

Disminueix en menor mesurada el greix abdominal, més associada amb els factors de risc cardiovascular

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 10deDesembrede2010

La distribució de la pèrdua de greix abdominal és diferent quan només es realitza una dieta que quan es combina un règim alimentós amb un programa d’entrenament de força. Un estudi realitzat per l’Institut Navarro de l’Esport (IND), a través del seu Centre d’Estudis, Recerca i Medicina de l’Esport (CEIMD), demostra a més que aquesta reducció de greix té efectes més saludables.

El treball, publicat en la revista “International Journal of Obesity”, reflecteix que la pèrdua de greix a la zona abdominal després de participar durant 16 setmanes en un programa de pèrdua de pes basat en una dieta amb una restricció calòrica de 500 quilocalories diàries és diferent a quan la dieta hipocalórica es combina amb un programa d’entrenament de força. En aquest últim cas, la pèrdua de greix es detecta a la regió superior de l’abdomen, mentre que quan es realitza només una dieta hipocalórica, la pèrdua de greix es registra en la part inferior de l’abdomen, segons l’estudi.

La recerca destaca que l’exercici físic combinat amb una dieta hipocalórica pot tenir un efecte de disminució del greix abdominal més associada amb els factors de risc cardiovascular, en comparació a quan es realitza de manera exclusiva un règim alimentós. Aquests resultats poden ser de gran importància per al maneig dels factors de risc cardiovascular o de les malalties associades al sedentarisme com l’obesitat i la diabetis tipus 2.

Es destaca que sotmetre’s a una dieta, si a més es combina amb la pràctica regular d’exercici aeròbic o de força, produeix una reducció important del greix de l’abdomen. Aquesta pèrdua de greix s’acompanya d’una millora dels nivells basals d’insulina, de la sensibilitat a la insulina o del colesterol total, la qual cosa en definitiva es tradueix en una millora del risc cardiovascular.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions