Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La reducció del 1% en la ingesta de greixos saturats disminueix un 3% el risc de malalties cardiovasculars

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 21 de Maig de 2012

La disminució del 1% dels greixos saturats presents en la dieta comporta un descens del 3% de les probabilitats de sofrir malalties cardiovasculars. Així ho ha explicat el president de la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària (SENC), Javier Aranceta, en el marc de l’I Taller sobre Alimentació i Salut. Aranceta ha recordat que algunes recerques recents mostren que el consum de greixos saturats a Espanya gairebé duplica els nivells màxims recomanats.

Segons les dades recollides en l’estudi J. Valdes 2009, el 80% de la població espanyola consumeix cada dia una quantitat de greixos saturats major de la recomanada. Aquesta ingesta aconsegueix el 12%, mentre que l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) recomana mantenir el seu consum per sota del 7%.

Experts en nutrició recorden que el consum total de grasses hauria d’ajustar-se fins a situar-se per sota del 35%. D’elles, els greixos trans deurien representar menys del 1% i les saturades no haurien de depassar el límit del 7%. “La majoria de les grasses trans que consumim no procedeixen de la naturalesa per aquest motiu a l’organisme li costi metabolizarlas. Per això és important evitar-les”, explica Aranceta.

Alguns nutricionistes, com Joy Ngo, recomanen que la meitat dels aliments que s’ingereixin siguin d’origen vegetal i suggereixen controlar la grandària de les racions. A més, aconsellen fraccionar els menjars i ingerir algun aliment a mitjan matí i per berenar. “Es poden prendre galetes baixes en greixos saturats complementant-les amb una fruita o un iogurt”, explica el president de la SENC. “Així estem aportant els hidrats de carboni necessaris per a l’organisme i altres nutrients d’interès, com les vitamines, minerals i proteïnes”, assenyala l’expert.

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions