Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La Societat Espanyola de Nutrició Bàsica recomana un consum diari de sucre però en quantitats moderades

Aquest carbohidrat és un component bàsic de la dieta que posseeix la meitat de calories que els greixos, recorda

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 08deAbrilde2004

El sucre és un component bàsic de la dieta, a més de representar una de les principals fonts d’energia per a l’organisme. No obstant això, abunden tòpics i creences falses que atribueixen a aquest carbohidrat un paper exclusiu i determinant en l’aparició de l’obesitat, quan l’aportació calòrica del sucre és significativament inferior al dels greixos. La Societat Espanyola de Nutrició Bàsica Aplicada (SENBA) recomana el consum diari de sucre en dosis moderades i dins d’una dieta equilibrada que inclogui l’exercici físic freqüent.

El sucre és un aliment natural que prové de la canya de sucre o la remolatxa sucrera. Pertany al grup dels carbohidrats i aporta quatre calories per gram. Per a la presidenta de la SENBA i cap de l’Àrea de Nutrició de l’Hospital La Paz (Madrid), Carmen Gómez Candela, “la sacarosa ocupa un lloc indiscutible en la nostra dieta, però en quantitats raonables com qualsevol altre aliment”.

Els sucres tenen la funció essencial d’aportar energia i augmentar el sabor dels aliments. Els carbohidrats en general -cereals, llegums, pastes, sucres, tubercles, etc.- compleixen aquesta mateixa funció, han d’aportar el 55% del total de les calories consumides al llarg del dia.

L’obesitat està molt més relacionada amb la ingesta de greixos saturats animals i el sedentarisme. Respecte als diabètics, aquests malalts avui dia poden consumir sense problemes sacarosa i aliments que la contenen sempre que duguin a terme una dieta saludable i se sotmetin a controls mèdics. Un consum moderat de sucre tampoc altera el nivell de triglicèrids.

La dieta mediterrània, per la varietat d’aliments que inclou, és la pauta a seguir per a portar un pla de menjars sa. En l’alimentació de la conca mediterrània té major presència el peix que les carns i els seus derivats, i cobren una especial importància les verdures i les fruites. Per afegiment, la dieta mediterrània incorpora l’oli d’oliva com a greix fonamental, introdueix la fruita seca i permet el consum moderat de sucre.

Per als experts de la SENBA, substituir el sucre amb edulcorants artificials representa un estalvi calòric poc significatiu. Aquesta opció pot generar una falsa tranquil·litat que afavoreixi la pràctica contraproduent d’aficionar-se als productes “light”.

Etiquetes:

calories consum sucre

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions