Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La volta al col·legi: el sopar

La volta a classe implica un important canvi en els horaris dels més petits i és normal que al principi se sentin més cansats, per això, un sopar lleuger i nutritiva pot ajudar-los a descansar millor a la nit

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 02deSetembrede2004

Setembre és el mes en el qual comencen de nou els madrugones, carregar amb
les pesades motxilles i atendre a diverses hores de classe al llarg del dia.
En ocasions, en acabar la jornada escolar, el nen continua acudint
a classes extraescolars, realitzant esport…, per la qual cosa una alimentació
adequada és un factor important perquè els més petits tinguin
força i ànim durant tot el dia.


El sopar, moment de reunió
Actualment, és comú que tant el pare com la mare treballin
fora de casa. Això suposa que el nen es queda a menjar en el menjador
del col·legi, la qual cosa converteix al sopar en l’únic menjar del dia
que es pot realitzar en família. És important asseure’s a la taula sense presses,
i que el nen gaudeixi al costat de la seva família del sopar, mentre es xerra
i es comenta l’ocorregut durant el dia.

Perquè els més petits puguin dur a terme una alimentació
equilibrada, és convenient que els pares tinguin a la seva disposició el
menú escolar setmanal que li ofereixen al seu fill en el menjador. D’est
manera es pot preparar el sopar del nen en funció del que hi hagi
menjat aquest dia, podent elaborar per a ell el plat més
adequat des del punt de vista nutricional. Si bé, és convenient que les
sopars tant dels nens com dels majors no siguin excessives en quantitats,
ni molt riques en aliments grassos, ja que aquest tipus de sopars poden impedir conciliar
el somni, a més de fer que aquest no sigui totalment reparador.


Sopars variats i apetecibles
En general, el més indicat és que el sopar inclogui un
plat de verdura, tant crua en forma d’amanida com cuinada. En cas de
que al migdia el nen hagi menjat pasta, arròs, llegum…
convé oferir-li bé una amanida variada presentada de forma original amb
aliments que li donin color i la facin més apetecible, o bé un plat
de verdura cuinada. Perquè aquesta verdura resulti més atractiva, pugues
ser una bona idea cuinar-la farcida, en forma de broquetes, salteada, amb diferents
salses, a la papillote… d’aquesta manera resultarà més fàcil
aconseguir que els petits consumen de forma habitual aquests sans i nutritius
aliments, que normalment no resulten del seu grat.

En cas que en el col·legi el nen hagi pres una amanida o un plat
de verdura, a la nit pot sopar un plat de pasta o arròs, truita de
patata… o fins i tot una original amanida de pasta de colors, arròs o patata…

Els segons plats del sopar normalment no són tan contundents i abundants
com els de el migdia. En el cas dels més petits no
és usual que mengin un filet com a segon plat en el sopar. Si aquest dia
han menjat peix, una bona opció seria oferir-los a la nit
unes croquetes de pernil o de pollastre, una truita variada, gall dindi o pollastre,
unes salsitxes fresques… mentre que si a l’hora de menjar el nen
ha pres carn, convé que a la nit coma pescat o ou. El peix
és un dels aliments que més problemes presenta a l’hora de ser consumit
pels més petits. Resulta útil oferir-los peces que
no continguin espines i cuinar-los de formes diferents perquè el nen
no s’avorreixi. Pot elaborar-se amb diferents salses o guarnicions d’aliments
que donin color al plat, i en algunes ocasions utilitzar-se com a ingredient de
truites, crestes, croquetes o pudin.

Per a postres, és aconsellable no abusar dels dolços ni de postres massa grasses,
per optar pel consum de fruites presentades senceres o tallades i barrejades
en macedònia, o làctics, que avui dia presenten gran varietat
de productes.

És fonamental conèixer l’alimentació que els nens porten en
el col·legi i considerar al sopar un menjar amb tanta importància com la del
migdia, a la qual cal prestar temps i dedicació, evitant
el consum excessiu de menjar ràpid.

Etiquetes:

sopars

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions