Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’aigua amb gas, pros i contres

Conté àcid carbònic, un component que estimula la secreció de sucs gàstrics i facilita les digestions

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 06 de Octubre de 2008
img_vaso agua

En molts països, sobretot del centre d’Europa, la major part de l’aigua embotellada que es beu de manera habitual és amb gas. Al nostre país aquest tipus d’aigua ni tan sols representa un 10% del consum total. L’aigua amb gas conté àcid carbònic dissolt, que es tradueix en bombolles. Aquest tipus d’aigua es caracteritza pel seu sabor lleugerament amarg, i són les propietats organolépticas tan característiques que aquesta beguda posseeix les que constitueixen un dels motius principals del seu consum.

L’aigua amb gas té altres qualitats que li dona l’àcid carbònic, ja que estimula la secreció dels sucs gàstrics pel que facilita les digestions. Això resulta molt beneficiós per els qui pateixen dispèpsia o digestions pesades. No obstant això, els qui presenten problemes d’aerofagia o meteorismo han d’evitar consumir aquest tipus d’aigua, així com qualsevol altra beguda gasosa, ja que totes elles empitjoren aquests molests símptomes, com són els gasos, el dolor gastrointestinal i la inflor abdominal, entre uns altres.

L’aigua, amb gas o sense gas, no aporta cap caloria pel que ambdues poden consumir-se en cas de sobrepès o obesitat

S’ha estès la creença que l’aigua amb gas és una beguda amb calories i, per tant, no està indicada per a persones amb excés de pes. La realitat és que l’aigua, amb gas o sense gas, no aporta caloria alguna, per la qual cosa qualsevol dels dos tipus d’aigua es pot consumir sense problema en cas de sobrepès o obesitat. No cal confondre l’aigua amb gas amb altres begudes d’aparença similar, com la tònica o la gasosa edulcorada.

Component imprescindible en el nostre organisme

L’organisme d’una persona adulta està format en un 60% per aigua, per la qual cosa l’aigua com a beguda, sigui amb o sense gas, constitueix un element indispensable per a la vida. L’organisme pot sobreviure diversos dies sense ingerir aliments, no obstant això, la supervivència no és possible sense aigua als pocs dies.

L’aigua és imprescindible perquè es duguin a terme diferents processos fisiològics i per mantenir la temperatura corporal, a més de que actua com a mitjà de transport dels nutrients i també de les deixalles que elimina per mitjà de la suor, l’orina o la femta. És un component que està present en tots els teixits de l’organisme i un element essencial per al bon funcionament de l’aparell circulatori.

En general, s’aconsella que el consum d’aigua oscil·li d’entre sis i vuit gots al dia, que equival a un litre i mitjà de líquid, tenint en compte que existeixen diferents situacions en les quals els requeriments són majors. En els mesos de calor és important que la ingesta d’aigua augmenti per mantenir una correcta hidratació, sobretot en nens i ancians, que són més sensibles als cops de calor, així com en els esportistes a causa de la quantitat de líquid que perden durant l’exercici per mitjà de la suor.

AIGUA EN ELS MENJARS

Sobretot en dies calorosos, hi ha hidratar l’organisme, ja que les pèrdues, máxime per suor, solen ser importants. No cal oblidar que quan es beu suficient líquid s’obtenen nombrosos beneficis per a la salut. Però, quan és millor beure aigua: abans, durant o havent dinat? Aquesta és una qüestió en boca de moltes persones, en part per la creença popular que l’aigua “engreixa” si es pren durant els menjars.

El fet de prendre líquids (aigua o altres begudes) abans, durant o després dels menjars gens té a veure amb que aquests aliments tinguin capacitat d’engreixar més o menys. El que succeeix és que es dilueixen els sucs gàstrics i, conseqüència d’això, la digestió es fa més lenta, és a dir, triga més temps. Per aquesta raó, a les persones afectades de digestions difícils o pesades els pot resultar més convenient ometre qualsevol tipus de beguda durant els menjars o just després dels menjars. No obstant això, per els qui no sofreixen cap trastorn digestiu no hi ha una explicació dietètica ni científica que justifiqui que no es puguin ingerir líquids en aquestes situacions.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions