Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Lasaña de carabassa i rovellons amb codony

Img 124704 g
Temps 20-30 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 0 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Netejar els rovellons si són frescos. Posar en una cassola amb oli els alls partits per la meitat i el llorer. Ofegar i afegir els rovellons i l’aigua. Deixar que cogui a foc suau fins que quedin cuits.

Netejar la carabassa i tallar en daus. En una saute amb oli, afegir la carabassa i, quan estigui alguna cosa tendra, afegir el codony que haurem rallado i deixar coure a foc suau. Quan els rovellons estiguin cuinats, els traurem de la cassola, els tallarem en juliana, afegirem al suc dels rovellons la farina i deixarem reduir. Llavors es cou la pasta i es fregeixen els espaguetis.

Muntatge: col·locar una làmina de pasta i, damunt, la barreja de carabassa amb el codony. Sobre aquesta es col·loca una altra làmina de pasta i els rovellons, i lugo una làmina de pasta i el formatge rallado. Donarem un cop de forn per escalfar la lasaña i que el formatge es gratini.

Presentació: en un plat, posarem com a base una cullerada de la reducció dels rovellons i donarem forma de cercle. Sobre la base de la lasaña, afegirem una mica de codony rallado per damunt, posarem els espaguetis al costat de la lasaña. Si volem, també podem afegir una fruites del bosc o maduixes tallades en brunoise per donar color al plat.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
0 0g 0g 0g 0g
0% 0% 0% 0% 0%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.