Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’associació “5 al dia” elabora un decàleg per menjar sa en Nadal

El document conté també un llistat amb les propietats de les fruites i verdures típiques de l'hivern

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 07 de Desembre de 2006

Amb l’objectiu d’evitar “haver de recórrer a les absurdes dietes típiques de gener”, l’associació “5 al” dia ha elaborat un document sota el títol del “decàleg per menjar sa i ric en Nadal”, que recull entre les seves propostes planificar amb antelació el menú nadalenc, preparar les postres amb fruita i confeccionar els plats amb verdures, carns no gaire grasses o peixos.

“Els comuns excessos gastronòmics que es donen durant el nadal poden ser compensats tan sols amb seguir algunes d’aquestes recomanacions”, segons el comunicat fet públic per aquesta associació sense ànim de lucre. El document inclou a més un llistat amb les propietats de les fruites i verdures típiques de l’hivern i una sèrie de receptes “sanes i senzilles” elaborades pel xef Elías Murcià.

El decàleg proposa, entre altres consells, apostar per una cuidada decoració i un tractament culinari adequat i variat dels plats, en lloc d’optar per aquelles receptes que usen ingredients molt cars. L’organització anima també a confeccionar els menús a partir de les preferències del consumidor i els seus convidats, en comptes de fer-ho en funció a l’oferta de les tendes. Així mateix, es recomana als consumidors que s’assegurin que disposen de suficients fruites i hortalisses de temporada en el rebost, a més de que siguin prudents en el consum de massapans, torrons i polvorons. L’associació “5 al” dia suggereix que els entrants dels menús nadalencs es realitzin a força d’amanides o salteados d’hortalisses. Igualment aconsella que es mengi a poc a poc i que no s’abusi de la quantitat d’aliments.

D’altra banda, l’organització ha elaborat una llista de fruites i verdures de temporada en la qual recorda quins són les propietats d’aquests productes. Així, a més dels raïms, que aporten fibra, potassi i antioxidants, el consumidor pot optar per altres fruites com la pinya, rica en vitamina C, fibra i potassi, o la poma, que destaca pel seu contingut en fibra soluble, la qual cosa afavoreix el moviment intestinal.

Pel que es refereix a les verdures i hortalisses, “5 al” dia destaca les propietats del repollo, la col de Brussel·les i la lombarda, pels seus nivells de betacarotenos, vitamina C i àcid fólico, i les dels bolets, productes rics en vitamina del grup B i minerals com el iode i el potassi. El nap, la chirivía, les bledes i espinacs, l’escarola, l’endívia, el card i la carxofa completen l’ampli llistat d’aquests aliments saludables.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions