Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’elecció dels aliments adequats redueix fins a un 54% la ingesta diària de colesterol i un 74% la de greixos saturats

Aquestes substàncies són determinants en el desenvolupament i l'augment de factors de risc relacionats amb les malalties cardíaques

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 29deSetembrede2011

L’elecció d’aliments cardiosaludables permet reduir fins a en un 54% la ingesta diària de productes que afavoreixen el colesterol i fins a un 74% la de greixos saturats. Aquests dos elements són claus en l’aparició d’algun dels principals factors de risc implicats en el desenvolupament de les malalties del cor.

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Cor, experts en nutrició i salut incideixen en la importància de seguir uns hàbits alimentosos saludables, que són determinants per prevenir l’aparició de malalties cardíaques. “Saber comprar i preparar els aliments de forma adequada afavoreix l’adopció d’una pauta nutricional positiva per a la nostra salut cardiovascular”, explica Meritxell Gómez, del Programa Nutrició i Salut.

Per a això és essencial seguir una dieta variada i equilibrada, que inclogui cinc racions diàries de fruites i verdures, dues de làctics descremats, cereals integrals, tres racions setmanals de llegums, quatre racions setmanals de peix, oli d’oliva i fruita seca. Aquestes recomanacions poden aplicar-se a la població en general, però estan especialment indicades per a les persones amb colesterol alt.

Els experts expliquen que la substitució d’alguns aliments per uns altres de similars característiques pot contribuir a reduir de forma significativa els nivells de colesterol. Afirmen que el consum exclusiu de làctics descremats pot disminuir en un 80% la ingesta diària de greixos saturats procedent d’aquest grup d’aliments, i que la substitució de la carn habitual per una altra magra o per aus blanques pot reduir fins a un 20% la ingesta de colesterol aportat.

També destaquen la importància d’incorporar peixos blaus en la dieta, que deurien estar presents en la meitat de les racions setmanals, ja que el seu contingut en greixos bons per al cor és molt alt. La fruita seca són un altre aliment ric en aquestes substàncies, i el consum d’un grapat de nous, avellanes o ametlles són un bon aliat en la lluita contra el colesterol.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions