Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’entrepà per a l’esbarjo

En aquesta presa es poden incloure altres aliments -làctics, fruites i fruita seca- per ampliar el ventall i no caure en la monotonia

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 09deNovembrede2006


/imgs/2007/01/bokata.jpg

Durant anys, els esbarjos del col·legi van ser sinònim d’entrepà. Amb el pas del temps els entrepans s’han anat substituint per brioixeria industrial, refrescs ensucrats, aperitius salats o ‘snacks’; en resum, un conjunt d’aliments que contribueixen a desequilibrar les dietes dels més petits. Cal recuperar el sa costum d’esmorzar amb pa: s’ingereixen hidrats de carboni que es converteixen en sucres i aquests en energia.


L’esmorzar és una important ajuda per a aquells que desdejunen poc, i per evitar arribar amb molta gana i ansietat a l’hora del menjar

Bocatas casolans
La nova tendència de comprar-se l’esmorzar -en les tendes o en les màquines expenedores-, porta als nens a triar els productes més apetecibles per a ells que en general coincideixen amb ser els menys saludables.


L’esmorzar és un menjar molt important perquè serveix per completar el desdejuni si aquest s’ha quedat escàs, o com desafortunadament succeeix amb freqüència entre petits i majors, si no s’ha desdejunat. Menjar una mica més o menys consistent a mitjan matí serveix també perquè el nen no arribi amb massa gana al menjar. Per això, convé fer un esforç i portar l’esmorzar preparat de casa.

Entre pa i pa
Són molts els aliments que poden anar en entrepà, per la qual cosa cal evitar caure en la monotonia i preparar únicament el que més li agradi al nen. Us suggerim algunes idees per elaborar deliciosos i nutritius entrepans:

Embotits: pernil serrà, pernil cuit, fiambres i xoriço casolà amb més freqüència, i embotits més grassos com mortadela, sobrassada, salsitxó o paté, per a dies solts.


Làctics: formatge fresc o formatges suaus es poden menjar més sovint. Els tranchetes i els quesitos són una altra opció, encara que algunes marques concentren massa sodi. Caldria comprovar aquestes dades amb els quals apareixen en l’etiqueta.


Vegetal: hojitas d’enciam, rodanxes fines de tomàquet, pastanaga rallada, cogombrets…, poden ser acompanyament del pa untat amb una miqueta de maionesa, o millor, amb unes gotes d’oli.

Uns altres: tonyina amb tomàquet, tonyina amb formatge, tonyina barrejada amb palitos de cranc i una mica de maionesa. Les truites variades poden ser un altre recurs, encara que és important que estiguin ben quallades per evitar que el nen s’agafi una salmonelosis.


Fins i tot es poden incloure en l’entrepà les restes del sopar que el nen hagi deixat en el plat.

És diumenge i no queda pa

/imgs/2007/01/entrepà_p.jpg

És possible que per unes raons o unes altres no quedi pa suficient per preparar l’esmorzar dels nens. En aquest cas, la nit anterior es pot deixar, tallat i ben embolicat, el farciment de l’entrepà. Al matí següent n’hi ha prou amb anar a la fleca abans d’entrar al col·legi, comprar un congret de pa individual, obrir-ho i ficar el farcit.

Si això no és possible, es pot recórrer al pa de motlle com a substitut del pa normal. El pa de motlle té com a avantatges que es conserva tendre durant diversos dies i resulta molt apetecible i fàcil de menjar. Una altra opció és disposar d’una mica de pa en el congelador per utilitzar-ho quan sigui necessari.

Si el pa es queda una mica dur, es pot untar amb tomàquet i una mica d’oli per estovar-ho i que quedi més sucós.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions