Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les algues com a complement dietètic

Són plantes marines, que igual que les terrestres, necessiten llum, tenen clorofil·la, arrels, tiges...; encara que la seva estructura és molt menys complexa

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 21deJunyde2001

Hi ha algues tan simples que estan compostes d’una sola cèl·lula
i unes altres tan grans que formen murs naturals en els fons marins. Moltes
de les persones la dieta de les quals no sigui estrictament vegetariana ingereixen algues gairebé
tots els dies, potser sense saber-ho. Encara que no es vegin a simple
vista, entre molts altres usos està el de quallar postres fabricades amb
llet, gelats, sucs de fruites… Les algues contribueixen a donar a aquests productes
alimentosos una textura i aspecte més agradables. En altres països
(el Japó, Xile, Islàndia, Centre d’Europa, Sud de Gal·les…), les algues
són aliments integrants de l’alimentació quotidiana.
Adquirir algues no suposa un gran problema, almenys el producte en estat
sec, ja que actualment es comercialitzen en la majoria de les botigues
d’herbodietética i herboristeries.
Algues marrons:
– Nori (ova marina, laver, sloke, slake): rica en proteïnes i provitamina
A, combina bé amb aliments fregits.
– Nishime Kombu (wrack, tangle, carweed): aporta iode, potassi i dóna sabor, estova
i endolceix.
– Ito Wakame: és rica en calci, potassi, vitamines del grup B i C, combina
amb vegetals cuinats.
– Hiziki: és rica en minerals com ara potassi, ferro, calci i oligoelementos,
combina bé amb plantes d’arrel (remolatxa, pastanaga…).
– Arame: és rica en iode i calci, de sabor lleuger i textura tova.
– Alaria (wing kelp, murlins, dabberlocks): és rica en vitamines i minerals,
s’utilitza com a ingredient en sopes.
Algues vermelles:
– Dulse: rica en minerals com el ferro, el potassi, el fòsfor i proteïnes,
combina bé amb cereals cuinats.
– Agar-agar (Shiro kanten): rica en fibra soluble, és una gelatina suau i nutritiva.
– Carragaheen (molsa d’Irlanda): rica en hidrats de carboni complexos, potassi
i calci, és gelatinosa i espesante.
Algues blaves:
– Espirulina: una microalga rica en proteïnes i aminoàcids. Generalment
s’embeni en comprimits.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions